Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Mikaela - 22 juli 2011 20:58

Nej varför? Jag är ju frisk! Då har jag inte tid att ta det lugnt, fram för allt inte efter två dagar på soffan. Fy så trist..

Nej idag startade jag dagen med att gå ut till fåglarna och dom andra djuren. Hade ju inte varit ute där sen i förrigår. Eddan och Nora hade skött dom utomordentligt, så det enda jag behövde göra va att fylla på lite hö och små pyssla. Super mysigt. Dessutom var jag ju super nyfiken på marsvinshuset Eddan å Nora byggt. Även det var super fint! Och gubbarna verkar gilla det!
Efter det åkte vi till Valbo och Ikea där vi åt (iaf jag) en liiiten försiktig lunch. Sen sneglade vi igenom innan vi sen åkte hem igen.

Väl hemma tog vi tag i städningen, jag damsög och skurade hela nedervåningen. Eddan plockade och fixade. Sen lagade han tvättmaskinen som gett upp. Vilket inte gjorde så mycket eftersom den ska ut i helgen för på söndag kommer det in en ny tvättmaskin. Problemet var att vi hade super mycket tvätt och eftersom mamma, Micke, Evi och Freddan kommer i helgen ville jag gärna bli av med det.
Den höll en tvätt.. nu verkar den ha gett upp igen.. jaja.. skit samma...
Sen slog jag och Nora in Sigge´s presenter, eftersom vi ska ner till gamla Väsby imorgon och fira hans 3 års dag! Dessutom ska jag få träffa Sandra, Linus och deras nykläckta bebis Frank! Wii så skoj!

Sen blir det hem ganska så tidigt eftersom mamma och co kommer. Vi ska äta middag tillsammans och Nora ska hinna röja runt med dom innan det är dags för sängen. För på söndag så tar dom Nora och åker till leklandet medans jag och Eddan tar släpet och åker hämtar en ny tvättmaskin =)
Men nu är jag helt slut så nu hoppar jag i säng!

Av Mikaela - 22 juli 2011 07:50

Nu tänker jag inte kalla mig sjuk längre! Jag mår mycket bättre och till och med så bra att jag skulle klassa mig frisk! Dock kommer jag ta det mycket försiktigt med vad jag äter idag.

Idag börjar ju dessutom min ledighet, jobbar nästa gång nästa fredag! Dessvärre är det Eddans sista vecka av hans semester. Men det får vi ta vara  på!
Dock har jag inte allt för mycker energi än så det blir inga längre utflykter, mer bus på hemma plan!

Men nu måste jag vakna till lite =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards