Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Mikaela - 16 juni 2011 20:28

Den här dagen bara sögs ut ur mitt liv. Började med att Nora åkte till dagis i vanlig ordning. Jag åkte sen hem och städade inne hos fåglarna, inte inne i voljären, men utanför. Imorgon ska jag städa inne hos dom. Sen slängde jag in en tvätt och pysslade innan det var dags att hämta Nora igen.
Hem och äta lunch, som idag blev nudlar. Både Nora och jag gillar det, kanske för att vi äter det så himla sällan.
Sen somnade vi som två stockar på soffan och sov till kl 14.
Då fick jag ett sms av grannen som hade läst att jag hade planer på att åka ner till lekparken med Nora så dom hänkade på.
Vi tog med oss mellisen dit. Det var mamma Malin, Amanda och dom stora tjejerna Michaela och Linda, så Nora hde inte tråkigt en sekund. Fullt uppvaktad och mycket nöjd!
Vi fikade lite och hade det allmänt trevligt. Sen hem och fixa middag och vänta in Eddan. När väl han kommit och vi ätit åkte vi tre ner till stallet.
Eddan som är snällast i världen erbjöd sig att hämta Pysen i hagen som stod nästan längst ner. Medans tittade jag och Nora på fåren.
När väl dom kom så såg jag att Pysen tappat en baksko och den andra satt inge vidare så Anders i stallet var super snäll och drog bort sömen som satt kvar och drog bort den andra bakskon. Vi valde då att ta en lugn tur med vagnen för att se om han var öm, men inte då. Märktes ingen skillnad på honom heller =)
Tanken är ju att skona i fram även ska av vid nästa besök hos hovis.
Nu är vi i alla fall hem och Nora varvar ner i soffan.
men nu ska hon i säng!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards