Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Mikaela - 14 juni 2011 19:29

Vid 11.30 kom vi fram till Mora, jag och Nora. Vi började med att möta mamma och Micke nere på Ica maxi, sen åkte vi hem till dom.
Nora ville givetvis inte vänta med tårtan så hon började först med rosen på tårtan som hon blivit lovad. Sen när Mickes mamma och pappa kom tog Nora sin första tårtbit medans vi andra högg in kycklingsallad.
Sen efter vi alla suttit med matkoma ett tag så högg även vi in på tårtan som var super god. Sen kom även Patrik och syrran/moster Sabina.
När dom huggit in och dom andra åkt hem så for vi ner på stan. Först leksaksaffären där Nora fick ett pussel och ett paraply av mormor och moffa. Sen ville vi kolla in lite kläder på cubus, där inne suckade Nora stort och till slut sa hon; Hatar det här...
Så hon gick ut med sitt paraply och hoppade i vattenpölarna tillsammans med moster Sabina. Sen in på nästa affär, Åhlens. Där inne hittade hon en liten hund hon ville ha och jag hittade lite plastmuggar till henne att ha hemma.
Sen in i bilen och åka till Maxi igen då mamma skulle via apoteket och Nora hade blivit lovad en vattenkana. När vi hittat vattenkanan så skulle vi gena via kläderna för att direkt komma till kassan då Nora skriker rakt ut; JAG HATAR KLÄDER!!! Haha... sötnosen =)

Nu låter det som Nora verkligen är en bortskämd liten snorunge. Visst är hon lite bortskämd av sin mormor och moffa när vi träffar dom. Men det är inte allt för ofta vi träffar dom. Och hon kan även gå in i en affär utan att få nått och bli odräglig. =) Än så länge... hehe...

Nu har hon i alla fall badat med sina nya saker i deras badkar, och jag gissar på att hon även kommer hinna ta ett bad imorgon innan vi åker hem. Nu ska hon snart i säng...
Hörs imorgon.

Av Mikaela - 14 juni 2011 08:14

Idag fyller min älskade mamma 4*år =).
Och eftersom jag är långledig så åker jag och Nora dit och sover kvar.

Igår jobbade jag och Nora var på dagis. Eddan hämtade henne sen och eftersom jag och hon jag jobbar med var hemma hos oss åt vi mat tillsammans innan vi åkte ner till Pysen. Så åkte jag, Nora och Madelene ut en sväng med Pysen. Vi klarade oss nästan ifrån regnet, en liten skur hann dock i kapp oss. Men ingen jätte skur som jag mötte på vägen hem ifrån jobbet någon timme senare som tur var.

Nora som för tillfället har lite seperationsångest var super gullig när jag kom hem igår kväll- Hon var fortfarande vaken och vi satt alla och drack the.
Då sa hon; Vad mysigt det blev när du kom hem mamma!
Lilla hjärtat, vad jag älskar när hon kläcker ur sig sånna fraser.
Sen på vid läggdags i sängen klappade hon mig på huvudet och sa;
Vad fint ditt hår blev när du tvättade det =) Haha... hon är så goo!

Imorse fick jag ligga och vänta på henne då hon inte vaknade först vid 7.30 och då hade jag redan varit vaken sådär 40 minuter. Men nu ska vi stoppa i oss lite frukost och sen åka mot Mora!
Hörs ikväll!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards