Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Mikaela - 6 juni 2011 19:20

Blir knasigt den här veckan när måndagen var röd. Vilket inte gör mig nått alls kan jag lova. För mig får gärna alla måndagar vara röda =).
Nu har alla åkt hem till sig och det är bara vi tre kvar. Ja förutom alla djuren =)

Efter att Eddan å Simon kört in Evi och Freddan till tåget så åkte vi ner till Pysen. Vi ville ju givetvis kolla läget och pyssla om honom.
han såg ut att må prima. Än så länge blir han vaktad av ledaren i hagen och får på så sett skydd emot dom andra nyfikna hästarna. Men jag såg inga bett eller sår på honom. Han stod nöjt och åt. vi tog in honom i stallet så Nora kunde borsta och pyssla. Hon var så goo när hon stod där framför Pysen och berättade hur mycket hon saknat honom, världens bästa häst.
Lilla Pysen sa hon hela tiden och klappade honom på "nosen".
Pysen är otroligt lugn när Nora är runt honom, fast hon gärna vill pilla han på mulen hela tiden rör han sig inte. Och när Nora satt på honom rörde han inte en fena, så hon satt där. Heelt själv!
Vilket team dom kommer bli!
         

      

Nu har vi handlat lite mat och sitter nu som degklumpar i soffan. Nora är super förkyld och blir troligtvis hemma från dagis imorgon med pappa som får vabba.

Vill än en gång tacka min fina familj, mamma & moffa/Micke, Simon, Evi & Freddan, Sabina & Patrik för en jätte rolig helg! Hoppas vi snart kan ses igen allesammans! Ta nu hand om er! Älskar er!
Självklart även min finaste Nora och Eddan oxå!

Av Mikaela - 6 juni 2011 08:35

Igår var ju dagen vi väntat på såå länge och så var jag inte äns inne och berättade om den för er. Men dagen gick i ett och vi var inte hemma först efter kl 21 och då var det Big brother finalen som gällde.
I alla fall, så ni som hängt med på bloggen vet att tidigt i våras var vi och hälsade på min gamla ponny Pysen. Det sista jag skrev i det blogginlägget var att nästa gång vi kommer till dig Pysen kommer vi för att hämta hem dig. Det är precis det vi gjorde igår, lyckan var total!
Jag och Eddan åkte mot avesta vid strax efter 1 tiden där vi skulle hyra släp. sen åkte vi mot eskilstuna och Sundbyholms ponnytravskola.
Jag sov mestadels hela vägen dit men när vi närmade oss kände jag pirret i magen. Kände mig nykär. När jag kom in i dörröppningen till stallet hade dom öppnat Pysens box så då ropade jag på han. Direkt kom det ut ett litet huvud där med spetsade öron rakt fram. Helt klart kännde han igen mig. Jag kände känslorna bara flöda fram och fick hålla mig för att inte börja gråta. Vi tog på han sin nya grimma och pussades en hel del innan vi fick iväg för att skriva lite pappaer osv. När vi kom tillbaka lindade jag hans ben och lede sen upp han på transporten. Han gick rakt in.

När vi sen rullade ut ifrån stallplan satt jag som ett barn på julafton, jag var extas!!!!! Jag visste inte vad jag skulle göra eller säga, men jag gissar på att jag pratade öronen av Eddan =)
Vi gjorde ett stop på vägen då vi var tvungna att tanka då kollade jag in hos Pysen och tur var väl det för påhittig som han är hade han ståt och pillat upp knyten så han stod lös där inne. Dock stod han lite snällt som innan. Han fick lite pussar och godis, såklart!

Sen kändes resan såå läng, jag ville bara hem och ta ur han ur transporten och gosa med han. Väl hemma så samlades vi alla i familjen nere på stallplan och väntade in Anders som har stallet. När han väl kom så gick vi ut i jätte hagen och släppte Pysen med alla andra vallackar, skulle gissa på att dom är 15-20 st. Det blev en hel del race då alla ville nyfiket hälsa på honom, men inget bråk och stök. Självklart missade jag att fota racet men ska ta en massa bilder idag. Tog lite bilder ifrån transporten men min mobil har batteritorsk så jag kan inte ladda över dom. Men uppdaterar mer i kväll!

Välkommen hem Pysen!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards