Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Mikaela - 3 juni 2011 20:29

Full rulle idag kan jag lova! Jag drog med mamma, Simon och Nora till borlänge. Vi skulle in på biltema och sen handla mat på maxi. Sagt och gjort. Sen när vi kom hem var redan kl halv 3. Solen jobbade på vädligt bra idag så Nora fick hoppa ner i sin Hallo Kitty pool, ute =). Sist hon badade i den bade hon ju inne =) Hon hade väldigt kul och badade ganska så länge medans vi andra käkade middag. Hon hade ju redan ätit sådär 10 köttbullar under tiden mamma gjorde i ordning middagen. Sen sprang hon mellan mig och min mat och sen tillbaka till poolen. Så hon åt likom middag på stående fot om man säger så. Efter middag och allt vad det innebär med bestyr åkte mamma, Micke och Simon in till hedemora för att hämta upp Evi och Freddan. Nora blev överlycklig när dom kom hem, självklart hade ju Evi och Freddan med sig presenter till Nora.. Lite Hallo kitty saker och en mycket rolig pusselbok med mamma Muu, till mig hade hon dessutom med sig zebra muffins formar! Tack!!

Efter yttligare lite pyssel hit och dit bestämde vi att åka ner till vattnet med hundarna. Nora fick ha flytväst på sig eftersom hon ville gå ut på bryggorna. Hundarna badade som aldrig förr och Alice hoppade dessutom ifrån bryggan!! Om och OM igen. Som om inte det var nog började nora doppa fötterna, vilket slutade med att hela hon badade. Med kläder och flytväst! Hon var helt galen och orädd. Nått som skrämmer mig lite, men jag släpper henne inte heller med blicken 1 sek. Kul hade hon i alla fall och hem ville hon absolut inte!!! Varken hon eller hundarna. Men efter lite bråk gick det bra. Nu är vi hemma igen och Nora ska verkligen i säng så snart som möjligt.
Evi, mamma, Micke, Freddan och Simon har åkt till falun på någe jippo. Hade gärna följt med men orkar inte köra bil nått mer idag.
Nu måste Nora i säng!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards