Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Mikaela - 16 maj 2011 21:36

Till slut fick jag ge upp. Ringde till 1177, sjukvårdsupplysningen som ville att jag skulle åka in akut eller så skulle dom skicka ambulans.
Trotts att jag hade super ont lyckades jag innan få ihop en lasange, men den fanns det ingen tid för att äta. Vi åkte bums in, så lämnade Eddan och Nora av mig vid akuten. Medans jag roade mig själv där så åkte dom till donken och åt middag. Jag fick komma in för att lämna prover och kissa på beställning är absolut inte min grej, men jag lyckades pressa fram några få droppar. Sen fick jag komma in på ett barn rum, det var det enda lediga. Vilket var perfekt sen när Eddan och Nora kom. Nora hade massor att pyssla med. Jag fick träffa doktorn som inte hade en aning om vad det kunde vara, någe insatt i gbp opererade var han inte heller..
I alla fall tror han sig kommit på problemet efter ha pratat med en kollega.
Han tror att det är den magsäcken som är bortklippt och igensydd som bråkar. Syrorna där ifrån. Kort och gott ett magsår ifrån magsäcken jag inte använder. Så med magsårs medicin åkte vi hemåt, dock med samma smärtor som på vägen in.

Jag som inte hade ätit nått sen 11.30 var inte ett dugg hungrig, men där emot väldigt sugen på den lasangen som stod färdig hemma, så jag tog mig just en väääldigt liten bit. Nu ska jag bara ligga på soffan resten av kvällen och sen imorgon blir det å hämta ut mer tabletter..
Hoppas för allt att jag snart slipper smärtan så jag kan komma igång med jobbet på onsdag.

Hörs imorgon!

Av Mikaela - 16 maj 2011 15:20

..min jobbstart. Det enda som inte är i sin ordning är smärtan jag har i magen. Den är långt ifrån bra. I går vid lunchtid fick jag ont precis under bröstbenet. Stoppade i mig två alvedon och en ipren, det hjälpte lite men långt ifrån allt försvann. Satt med full rump och rygg värme i bilen, och visst gav det effekt. Så pass att jag slapp känna av det när jag var inne på intervju.
Sen var det ganska så lugnt resten av dagen. Åt dock vääldigt försiktigt.
Idag är det tyvärr tillbaka, inte i sin fulla kraft men fortfarande så ont att jag vill gråta i smyg när Nora inte ser. Jag fryser massor, min fingrar har dåligt med färg och jag ryser hela tiden.

Har nu mutat Nora med en isglass och tagit ner duntäcket till soffan.
Kan det vara tarmvred? Vet att vi som gjort en gbp är väldigt utsatta för det. Nått som gbp opererade även får är gallsten.
Borde kanske goggla på det..
Det passar sig inte att det ska strula ihop sig för mig just nu...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards