Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Mikaela - 14 maj 2011 19:11

Vilken satans bra eftermiddag det blev! Först fick jag ett mail som jag väntat svar på ett tag. Jag mailade för någon vecka sedan till Dala-Husby Hotell för att fråga hur efterfrågan är efter vaktelägg. Idag fick jag ett mail ifrån dom att dom är intresserade att köpa ägg av oss! Jiihooo!
Så imorgon ska jag åka dit med en leverans på provsmakning =)

Sen fick jag ett väldigt trevligt och efterlängtat telefonsamtal. Dock berättar jag mer om det i morgon!
Jiiiihooo så glad jag är!!

Dessutom har vi ätit grillat och som efterrätt blev det jordgubbar med mjölk! I like!

Av Mikaela - 14 maj 2011 13:02

Kl 10 mötte vi upp svärmor/farmor utanför Hemköp i hedemora. Vi hade äntligen lyckats tjata hit henne =).
Vi gick tillsammans upp till marknaden och kollade runt. Köpte inget speciellt förutom en liten ost för alldes för mycket pengar..haha.. visste vi det hade vi aldrig köpt den. Det är ju ingen ost man hyvlar till en toast direkt =) HAaha.. varje tugga ska njutas till tusen.
Sen var det ju dags för Nora att åka karuseller såklart! Första åkte hon själv, den var på marken, sen åkte hon och jag en som åkte upp i luften. Jag kramphöll i mig medans Nora satt med armarna i luften!! Galning!
Eller chicken-mamma =)

På vägen hem stannade vi och handlade lite på Hemköp innan vi for hem.
Nu har Nora hunnit visa farmor när hon hoppar på hoppmattan och visat fåglarna. Fåglarna som för övrigt har gett mer än 55 ägg denna vecka!!
Då måste dom väl ändå trivas tycker man =)
Nej, nu ska jag vara lite social med svärmor =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards