Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Mikaela - 8 maj 2011 21:14

Det har varit en väldigt väldigt bra dag på många sett idag. I förmiddags åkte vi (Eddan, jag, Nora, Joi, Steffe och Sigge) till avesta badhus. Där var vi i kanske två timmar. Och när vi nästan är påklädda och klara för att sticka så drar Nora ut i dörren och stick. Hon drog snabbt som en vessla ut ifrån badhuset ut på parkeringen. Jag kände inombords hur jag kokade men utan kläder så kunde jag inte springa efter utan jag ringer till Eddan som jag förstod var där ute att han fick möta upp henne vilket han gjorde.
Sen när jag kom ut klargjorde jag för henne att det där är absolut inte okej och glassen vi pratat om där inne, den kunde hon nu glömma.
Sen åkte vi 5 minter bort till en pizzeria där vi alla skulle äta lunch innan Joi och familj skulle åka hemåt igen. När vi parkerat där och jag tar ut Nora sa hon, -Förlåt för att jag rymmde! Ååå sötaste lilla unge.
Jag hoppas hon lärde sig nått och jag tror hon gjorde det eftersom hon suttit och grubblat på det och sen bad om ursäkt.

Efter att vi skillts åt så åkte vi hemmåt och planterade blommor i hästsläden vi har på tomten och Eddan fortsatte att jobba med den blivande gräsmattan på andra sidan staketet. Vi har ju mer tomt än vad den vi använder så Eddan håller på att göra i ordning så vi kan utnyttja hela. Efter lite pill i trädgården och lite grillat i magen så hämtade Mia upp mig så åkte jag med henne ner till stannet för en tur i skogen.
Det var den underbaraste ridturen på jag vet inte hur länge, men vääääldigt vääääldigt länge. Underbar galopp på åkern!! I like!!
Ååå så mysigt det var, och jag satt i en riktigt skön westen sadel.
Vi red i ca 1,5 timme och det känns knappt så jag satt i en mycket bra sadel.
Kom hem 20,58 och big brother börjar ju 21. Perfekt!
Nu är det reklam så jag ska passa på att springa ut och släcka hos fåglarna och plocka lite ägg. Sålde idag för övrigt den första leveransen av ägg. Joi tåg med sig en låda! Och jag har fått en privat bokning inför midsommar! Lovely!
Nej nu fåglarna sen mer big brother!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards