Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Mikaela - 6 maj 2011 18:07

Allt man säger till Nora vill hon veta varför. Varför någonting är en viss färg, eller nyss så frågade hon var honung och tomater kommer ifrån.
Man har väl alltid hört ett det är smarta barn som frågar varför, och visst kan det vara jätte gulligt, men när man får en motfråga i precis allt man säger kan man bli lite lagom trött kan jag lova =)

Nyss när jag stod och fixade en varsin latte till mig och Eddan fråga Nora mig från ingenstan vart min pappa bor och vad han heter!
Observera att Nora är 2,5 år. Är det normal för hennes ålder?
Kul och alldes underbar är hon i alla fall!

 

Av Mikaela - 6 maj 2011 09:56

..och klockan är inte äns 10 på förmiddagen än.. Phu.. har slängt in en tvätt, tagit hand om köket. Det vill säga fixat disk och plockat undan saker. Sen har jag noggrant dammsugit heeeela nedervåningen + trappen.
Som om det inte var nog så har jag även surat alla golven här nere.

Joi å gänget kommer ikväll och Joi är lite allergisk mot katt, så där av den noggranna städningen. Sen är det en väldigt skön känsla efteråt när allt är klart!

Nora var lite vrång imorse, men hon gav upp när hon märkte att jag inte tänkte ge mig. Jag trodde hon skulle stråla som en sol efter ha fått en frukost som bestod av jordgubbar med mjölk, en macka och en halv banan. But no no.. Jaja vi kom överräns till slut!

Våra fina vaktlar läger helt galet med ägg, vi är redan nu uppe i över 57 st sen dom kom!! Så hojta gärna till om ni vill köpa!
Nu ska jag ta mig lite jordgubbar med mjölk.

Jo, juste, JAG ÄLSKAR MIN FAMILJ!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards