Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Mikaela - 3 maj 2011 19:20

Nu har det gått 13,5 månad sen jag tog steget och gjorde en Gastic bypass operation, nått jag inte ångrat en sekund. Även om det stött på lite jobb på vägen. Det är så värt det!

Jag startade på 118 kg och väger idag 67,8 kg. Det är en viktskillnad på 50,2 kg! Helt sjukt. En hel människa!

Här nedan ser ni bilder ifrån start till nu.

      118 kg             ca 100 kg             76 kg                  67,8 kg
           
           
          

Jo men visst har det väl hänt en del =). Ser också att jag nu börjar bli i behov av att börja träna för att få huden att dra ihop sig, allt blir jag inte av med och det rör mig inte i ryggen, för jag trivs i alla fall.
Super nöjd är jag faktiskt! Några mått orkar jag inte lägga upp, jag är nöjd så det får räcka! Lite muskler på det här så blir det toppen!

Nu tjatar min lillesyrra att jag får blogga klart så hon får titta så, det får räcka för idag! Ta hand om varandra!   
                    

Av Mikaela - 3 maj 2011 10:05

Idag är det inte skönt för 5 öre... Snö har det kommit i natt också, men det tänker jag absolut inte hålla på tjata om för det har ju alla andra gjort på fb. =).

Idag ska jag ta nya bilder på mig och lägga upp på bloggen. Tänkte även mäta mig. Vägde mig i morse och såg att jag gått ner ett kg till. Mer om det i ett senare inlägg.
Ska åka om en timme och hämta Nora som vanligt. Sen ska vi äta lunch och sova. Efter det kommer Tarja och barnen hit. Det går ju inte gärna att vara ute idag.. alldes för kallt. Ikväll kommer jag ev åka ner till stallet och följa med ut på en tur med Mia. Hästarna håller nämligen på sättas igång inför sommarens turridning.

Fy satan vad jag fryser... hur länge ska det vara såhär kallt innan det vänder?!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards