Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Mikaela - 2 maj 2011 19:29

Oo älskar när jag har massor att göra, tiden går så mycket snabbare då.
Nu i dagarna ska jag planera helgen, för på fredag kommer nämligen Joi, Steffe, Sigge å Bullen på besök. Dom stannar ända till söndag så jag är överlycklig.
På fredag blir det inte så mycket att göra för dom kommer så sent eftersom Steffe jobbar. Så det är ju inget att planera direkt. Men på lördagen blir det full rulle, kosläppet kl 11, sen hem och dumpa killarna så drar vi brudar och Sigge på picknick, om vädret tillåter. Killarna får snicka hönsgård. =). Sen blir det ju självklart att grilla och spela lite spel.

Söndag, som det ser ut nu blir det att åka och bada i avesta innan dom sen beger sig hem.

När den här helgen är förbi så har jag massor att planera för den 2:a juni ska vi göra om träffen vi hade här i påskas. Då kommer alla hit igen!
Och det ska bli super roligt! Massor med knäppa lekar ska vi leka då!
Dessutom är det ju någon vääldigt speciell som kommer den helgen, men vem det är kan jag inte avslöja än. Det får ni se då!
Nu ska jag gå ut och släcka ner till hönorna och Eddan ska lägga Nora.
Om det är någon som vill köpa vaktelägg så börjar det rulla in bra mycket nu. Vaktelägg är väldigt nyttiga och kan motverka allergier.
Vi tar 4kr/st för matäggen. Så det är bara att hojta till!

Av Mikaela - 2 maj 2011 12:06

Jag buntade upp med handdukar och en bunke igår när jag gick och la mig. Mådde ju illa och var säker på att jag var på väg att bli magsjuk. Så då ville jag förbereda ifall även Nora skulle bli det. Låg och lyssnade på henne hela natten och bara väntade på det otäcka ljudet av att någon kräks.
Men icke, vaknade imorse och var pigg som en lärka!
Tjiihoo så glad jag var.
Så Nora fick åka till dagis i vanlig ordning och jag hade en heldel att städa i ordning efter helgen.
Men nu är allt på sin plats, Nora sover och jag ska strax avnjuta min latte.

Jo, juste igår när jag satt i soffan kände jag att det kröp på min mage och mycket riktigt en äcklig fästing!! Äckligare djur får man leta efter!!

Men nu till nått betydligt gulligare, nämligen lite bilder på lillnosen!
     

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards