Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Mikaela - 29 april 2011 19:47

Jag och Nora tog med oss nybakad sockerkaka och åkte ner till lekparken.
Vi var väldigt ensamma, men hade väldigt kul, hon och jag. Sen kom Michaela förbi en stund och yttligare en stund senare kom Tarja med barnen. Nora blev överlycklig och sa till mig:
-Jag sa ju det mamma, att Towa skulle komma. Jag hade rätt!
Skitunge... =) =)
Vi tog barnen, knatade över gatan till ica och köpte glass. Eftersom Tarja hade gått ner till lekparken så tjatade jag på henne att jag skulle få köra dom hem, det blåste och var ganska så kyligt. Efter lite tjat fick jag köra hem dom, sen åkte vi (jag å Nora) hem till oss och slängde köttet, majskolvarna och champinjonerna på grillen. Eddan hade redan kommit hem.
Nu väääldigt mätta och belåtna sitter vi som slitna hundar i soffan..
Jag ska hoppa in i duschen..
Imorgon blir det ingen blogg först imorgon kväll, men passar på att önska er redan nu en trevlig helg och valborg!

Av Mikaela - 29 april 2011 12:39

Igår när vi skulle äta middag viftar Eddan till en fluga som vi har boende i köket då Nora sa till han att han inte skulle göra så.
Vad gulligt tyckte jag och Eddan att hon vill hjälpa flugan.
I nästa sekund sa hon:
-Inte så pappa, man ska döda den med papper !!
Haha.. shit vad rolig hon är.. vi trodde hon tyckte synd om den men icke..
Men idag vid lunchen när jag och Nora satt där viftade jag iväg den där satans flugan. Då sa hon åt mig att så fick jag inte gör.
-Den har inget hem, så den måste bo här. Stackars flugan.
Så satt hon och lockade på den.
-Kom lilla flugan, du får bo hos mig.

Haha.. igår skulle hon döda den och idag mata den...hehe..

Av Mikaela - 29 april 2011 09:48

OOoo  vilken satans PMS jag har idag! Gaaahhh! Dessutom går allt emot mig.. Tror jag ska gå ut till fåglarna och sätta mig där en stund. Att ha vaktlar är som att ha akvarium, mycket rogivande att slå sig ner på en hink utanför och bara sitta och studera dom. Igår fick vi dessutom 6 st ägg ifrån dom. Det var verkligen ökats på massor. Super kul. Dom verkar trivas i alla fall.

Imorgon är det ju sista april och man ska titta på majbrasor. När jag och Tarja var med barnen i Klippan så frågade Tarja mig om jag visste vad en majbrasa var. Hon tänkte att man kanske inte firade det i sthlm... haha.. jag höll på garva ihjäl mig.. som om jag kommer ifrån andra sidan jorden.. När jag berättade det för mamma höll även hon på garva ihjäl sig =)
Jo jag vet vad en majbrasa är =)  I alla fall så ska vi ut till Norberg och gå på marknad. Nora har ju sparat sina pengar hon fick som påskkärring så hon ska kunna åka karuseller och ta lotter. Sötnosen!

Igår blev det ingen sväng till lekparken men idag är vädret bättre så idag ska vi dit ner. Medans Nora sover lunch ska jag göra en sockerkaka som vi kan ta med oss dig. Men nu ska jag pms:a av mig...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards