Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Mikaela - 27 april 2011 15:58

Nu är på onsdag eftermiddag, om lite mer än en timme kommer Eddan hem. Då räknar jag den dagen som över.
Jag packade ner saft, bullar, kakor och en latte i termos och åkte med Tarja och barnen bort till Klippan. Där skulle det hållas påsklovsaktiviteter.
Barnen bakade eget bröd som dom sen fick avnjuta med smör och ost. Väldigt gott faktiskt. Sen så busade dom tillsammans med dom andra barnen, och trottsade oss mammor. Allt i sin ordning med andra ord. Vi slog oss ner på en filt i solen. Och jag hade det vädigt trevligt som vanligt i deras sällskap. Latten smakade som den skulle =).

Efter ett par timmars bus begav vi oss hemåt, Nora somnade i bilen, men fick bara sova en liten stund. Vill att hon kommer i säng bra tid ikväll..
Hoppas kan man ju altid.

Om inte allt för länge kommer mina dagar bli väldigt annorlunda. För som det ser ut nu så kommer jag i mitten av maj börja plugga en 16-18 veckors kurs i borlänge. Då kommer Nora få gå lite längre dagar på dagis, nått som hon säkert kommer att gilla men inte jag.. Får ont i magen bara av att tänka på det.

Även om andra gör så, osv. Jag har inte skaffat barn för att någon annan ska uppfostra dom. Men nu är ju bara den här kursen som max 18 veckor, men det innebär också hela sommaren.. Men det löser sig nog.
Nu ska jag fixa middag.. 

Av Mikaela - 27 april 2011 09:05

Jaha, onsdag idag, nu går det fort!
Jag har just lämnat av Nora på dagis och så har jag hunnit fixa till vaktlarna. Nytt vatten, mera mat, mera sand och snäckskal och en massa sallad! Som dom nu förstått att man kan äta. I början när jag slängde in sallad trodde dom jag var dum i huvudet! Va, ska vi äta det där!?
Nu kastar dom sig över allt grönt jag slänger in.

Sitter och väntar på att arbetsförmedlingen ska ringa upp, har lite frågor..
Sen måste jag ringa till försäkringskassan, igen.. ingen utbetalning har jag fått... så surt.. så trötta på dom..

Men nu kanske jag ska ta tag i tvättstugan och vika all tvätt så jag kan fylla upp med nytt..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards