Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Mikaela - 19 april 2011 18:36

På förmiddagen var jag på möte på af. Nora fick då idag äta lunch och sova på dagis, nått som hon älskar. Dessutom fick dom fisk där idag till Noras stora lycka! Hon hade ätit jätte bra och sovit över en timme.
Sen direkt efter dagis åkte vi ner till lekparken där vi mötte tarja och barnen, plus Malin och lilla Amanda. Barnen lekte på bra även om både Nora och Towa visade sina sämre sidor idag, men så skönt att se att man inte är ensam när det gäller trots =).
Tarja hade med sig en massa gott fika och frukt. Tack för det =).

Vad det gäller Noras mardrömmar har jag läst på och det är väldigt vanligt i en växtperiod att mardrömmar dyker upp. Detta är alltså inget jag kan förhindra då det inte kommer ifrån nått speciellt, ex ifrån barnprogram.
Detta är ju väldigt tydligt också i första natten hon hade mardrömmar var det om myrorna dom lekt med i lekparken. Jag kan inte skydda henne mot hela världen, utan det tillhör. Men jag kan hjälpa henne på traven genom att berätta om att monster och spöken inte finns mm.
Och självklart trösta henne när mardrömmarna dyker upp.
Fick ett inlägg ifrån någon som kallar sig "en mamma", förra gången kallade hon sig "Ann" att jag borde inte låta Nora titta på någon som helst tv eller film. Men som jag skrev ovanför kan jag inte skydda henne ifrån allt men givetvis får hon endast titta på sånt som vi anser är lämpligt för henne. Alla barn reagerar olika vid mardrömmar, alla barn har mardrömmar men vissa märks det inte äns på. Medans andra precis som Nora skriker rakt ut.

Natten tills i dag var ju mycket lugnare och jag hoppas att nästa blir lugnare än så. Imorgon har vi inga planer kanske blir det änu en dag i lekparken!
Jo juste, jag saknar er Joi! Kom snart och hälsa på, vi storknar!!

Av Mikaela - 19 april 2011 12:42

..fortfarande inte bra. Hon har inte vaknat och skrikit rakt ut nått mer som tur är. Men hon sover oroligt, mardrömmarna ligger där under och lurar... Så i natt ville hon komma över och sova bredvid mig, vilket hon självklart får göra, men vi har för liten säng för det... Vi har bara en 160 cm säng.. vilket räcker gott och väl till mig och Eddan men med elvispen mellan oss blir den för lite.. Så kanske att jag och Nora lägger oss i gästrummet i natt, det blir ju en dubbel säng när man bäddar ut den.
Risken är annars att jag imorgon vaknar upp med migränn...

Jag ska strax hämta Nora på dagis så ska vi åka ner till lekparken en stund och träffa tarja med barn.
Men nu ska jag försöka gå in på försäkringskassan igen.. har inte fungerat tidigare...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards