Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Mikaela - 18 april 2011 19:30

Då kanske ni undrar var Nora är någonstans. Jag åkte med Malin (grannen) in till Hedemora, hon skulle skjusa in dottern som skulle på träning.
Och nu när jag kom hem hade redan Nora gått och lagt sig efter ha somnat på soffan. Jag vill bara gå upp och pussa på henne, men vill självklart inte väcka henne. Man är så van att vara med och lägga henne (vi gör det tillsammans varje kväll) så det känns jätte konstigt att sitta här nu och hon redan sover.. Dessutom hade hon frågat och varit ledsen efter mig.
Åka till mamma, hade hon sagt! Pluttis!
Men hon har varit jätte trött hela dagen eftersom hon fick så avbrutten sömn i natt, hoppas för allt i världen att hon får sova och slippa mardrömmarna.. Ursch, vill inte se henne så rädd igen.

Kanske det blir en eftermiddag i lekparken imorgon, vad säger du Tarja?
Nu MIN tvkväll!

Av Mikaela - 18 april 2011 09:00

Vid halv 2 inatt vaknade vi av ett skrik som var nått vi aldrig hört tidigare. Skriker skar direkt in i hjärtat på migg och jag kastade mig upp mot Nora.
Hon hade mardrömmar och skrek rakt ut i sin säng samtidigt som hon kastade sig bakåt för att försöka komma ifrån det hemska.
Jag greppade henne och bar över henne till oss och tände lampan så hon skulle se att det fanns inget att vara rädd för.
Men hon var fortfarande rädd, hon grät inte, skrek inte men var i chock.
Satt med stora ögon och tittade ut genom fönstrena och tittade runt sig.
Jag blev illamående när jag såg hur rädd hon var. Det var så hemskt!

Vad det var som var så läskigt tog det ett bra tag innan hon ville berätta. Men vi kom fram till att det var monster. Min älskade lilla tjej..
Hon ville absolut inte ligga ner, lampan skulle vara tänd och jag skulle hålla min arm runt henne. Jag sa åt Eddan att han kunde sova, han skulle ju upp till jobbet. Så jag och Nora läste saga och tittade på kort i mobilen. En timme senare kund e jag få henne att ligga ner med hennes huvud på mitt bröst. Men lampan skulle vara tänd. Efter yttligare ett tag så somnade hon så jag kunde lägga henne brevid mig, men hela tiden ville hon känna att jag var där. Efter några timmar släckte jag lampan och vi sov vidare. Hon rök till en del i kroppen och jag låg oroligt och var jätte rädd för att ännu ett skrik skulle komma. Men hon sov lugnt.

Imorse pratade hon mycket om monster och vi har kommit fram till att dom finns inte på riktigt. Hon gick iväg till dagis som vanligt. Jag ska ställa mig och klippa Alice som just varit ute på promenad med Danne.

Jag gick in på adlibris och beställde boken Vem spökar Alfons Åhberg. Allt som kan hjälpa Nora llite på traven nu under mardrömmarperioden vill vi hjälpa henne med.
Men nu fram med saxen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards