Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Mikaela - 5 april 2011 14:21

Så är dagens besök hos af avklarat. Jag och Eddan lunchade även tillsammans, känns lite som när vi just träffades och man är ute och äter. Små vardagslyx som är måsten, eftersom vi sällan kan göra några stora lyxigheter så nöjer vi oss med dom små.
Sen åkte jag direkt och hämtade Nora. Hade varit ifrån henne 4,5 timme och höll på längta ihjäl mig. Helt sjukt hur stark kärleken tills ens barn är!
Nora låg fortfarande och sov när jag kom, så jag fick väcka henne lite försiktigt. Sen blev det en hel del gos när hon väl vaknade innan vi begav oss hem till Alice som varit ensam sen kl 10.30 inte så länge med andra ord, men Alice är sällan ensam. Vi brukar ju ta med oss henne överallt. Men hon är väldigt lugn och snäll när hon är själv hemma, ligger nog mest och sover i soffan kan jag tänka mig.

I alla fall, när jag kör bil själv så lyssnar jag ganska så högt på musik och tankarna snurrar. Jag har sedan jag varit liten velat åka till nått land och jobba som voljontär med djur. Vilket sorts djur har jag aldrig kommit fram till, tills igår. Då slog det mig. Jag vill ta med mig min finaste sambo Eddan och vår finaste dotter Nora till Kilimanjaro och jobba som volontär med elefanter! Ju mer tanken får ligga och gnaga ju mer längtar jag dit.
Det vore så sjukt häftigt att få åka dit i ca 6-12 månader och få jobba med elefanter. Detta fantastiska djur. Det finns ju inget djur som elefanterna. I have a dream....
 


Av Mikaela - 5 april 2011 09:08

Hur mycket kan man älska en liten busunge?
Svaret vet alla föräldrar!
Hur mycket som helst och lite där till!
  

Fick två gissningar igår, båda på hönsgård.
Det är nästan rätt!
Dagens ledtråd: 12 stycken

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards