Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Mikaela - 1 april 2011 18:22

Jag skulle verkligen vilja filma varenda minut ifrån Noras liv, framför allt nu när det bara hoppar ut grodor ifrån hennes lilla mun. Idag när vi mötte upp mamma/mormor och morfar i Falun så hoppade mamma in i våran bil för att nora så gärna vill det. Så hade mamma glömt att ta på sig bilbältet, men vad gör det när lillpolisen Nora finns i närheten!
-Mormor, har inget bälte på dig? Annars kommer polisen och tar dina tänder!!

När vi var inne på byggmax så fick jag, mormor och Nora gå på ett led så inte bilarna skulle köra på oss, =). Sen när vi skulle åka hem ropade jag till morfar och frågade om han ville ha nyckeln ifall han kom före oss hem, då ropar lillsorke.
-Ska du ha nyckeln morfar? Rakt ut över hela parkeringen... så vi skrattade åt den lilla härmapan.

I bilen sen känner jag verkligen hur kär jag är i den där lilla sorken där bak så jag säger till henne, Nora, Jag älskar dig! Till svar fick jag.
-Nora äääälskar mormor! haha... schysst liksom!

Ja ni kan ju gissa att sen vi kom hem hit igen med mormor och morfar har Nora inte suttit still en sekund.. hit och dit och fram och tillbaka!
Scott har givetvis fått sin födelsedagspresent och Alice har varit ute med Danne och promenerat.
Själva så har vi ätit västerbottenpaj med grönsallad! I like!
Men nu soffan, för imorgon blir det Barnloppis med Mia.

Tack för idag!

Av Mikaela - 1 april 2011 07:17

Först måste jag bara få förklara hur kul jag tycker det är att ni fortsätter att följa oss! Jag tycker det är super kul!

Idag är det en speciel dag på många sett. Det är den första 1 april, och jag skämtar inte när jag säger att det har snöat inatt... Som om inte det var nog så har vi ju faktiskt ett födelsedagskatt här idag, slagskämpen från igår, Scott fyller 5 år! Super grattis vår allas egna lilla tjockis!

Eftersom jag har lovat att avslöja en hel del hemlisar så kan vi ju lika bra börja redan nu. Alice och Blaze kommer att paras nu i April! Så i sommar blir det puppisar här igen! Länge sen nu vi hade valpar, 2,5 års sen faktiskt!
Det ska bli super kul, har längtat massor, och hoppas hon nu vill komma igång och löpa.

Sen har vi åtminstonde tre hemlisar till, varav det ena är ju projektet som ni läst om tidigare. Det projektet kommer vi börja bygga på nu i helgen, men jag väntar lite till med att avslöja det, men ni kommer under helgen få lite bilder ifrån det så ni kan gissa =)

Men klockan är faktiskt bara 07.24 så nu ska jag och Nora dega i soffan en stund innan vi ska käka frulle!
Hoppas ni alla får en trevlig 1 april, och gå inte på allt ni ser, läser och hör =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards