Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Mikaela - 20 mars 2011 20:07

Precis när vi är på väg upp och lägga Nora så ramlade hon och slog pannan i tv bänken. Jag som hade mamma på telefon bara skrek och la på. Eddan som hade tv dosan i handen kastade den så batterier och lucka flög all vägens väg.. Han slet upp Nora ifrån golvet så sprang vi ut i köket.
Jag drog fram nått ur frysen för att lägga i pannan på henne och precis när jag ska sätta dit det så ser jag vilken bula och blå märke hon fått.

Jag blir helt chokad och börjar gråta och tar Nora i min famn. Varav Nora säger, det går bra mamma! Inte vara ledsen! Men sötaste lilla Nora..
Jag försöker skärpa till mig för att inte skrämma Nora givetvis, men det är inte lätt när man ser hennes panna...

Jag ringer för att prata med sjukvårdsupplysningen. För vad man har lärt sig så får barn som slår huvudet inte sova på ett tag. Men det var numera en gammal myt sa telefonisten. Där emot så måste vi väcka Nora helt efter 2 timmar. Och då måste hon vara 100 % vaken. För att sen somna om och väckas åter 2 timmar senare... om hon lyckas väcka helt så får hon sen somna om och sova till morgonen... Jag som själv är fett trött nattetid... vilken natt det blir. Men allt för Nora!
Vad rädd jag blev... kan tänka mig att stackars mamma/mormor i telefonen blev lika rädd. Hon ringde upp några minuter senare och undrade vad det var som hände.

Vår älskade lilla unge, vi är inget utan dig!
 

Av Mikaela - 20 mars 2011 17:49

Vilket underbart väder det varit dag! Jag njuter som attans.
Inatt sov jag dessutom riktigt skönt (drömde om Pysen hela natten =) ).
Så imorse när Nora vaknade vid halv 7 var jag helt utvilad.

Efter frukosten åkte vi bort mot borlänge för att köpa present till Lina, en av Nora´s dagiskompisar. Hon fyller 4 år imorgon och Nora är bjuden på kalas! Årets första kalasbjudning =) Eller nja..nästan.. förutom när vi var hos syrran i feb..

I alla fall, när vi hitta en perfekt present svängde vi in en snabbis på maxi och handlade det som behövdes för dagens grillning!
Sen när vi kom hem var klockan inte mer är 14 så då busade vi massor på baksidan. Eller jag satt i solen och njöt med en latte i högsta hugg.
 
Eddan hackade bort is och Nora försökte rymma, genom att klättra över stacketet. vad Alice höll på med undrar vi alla. Grävde lite här och lite där. Och när Eddan kastade ut stora isbitar över staketet hoppade hon glatt över och hämtade dom igen. Duktig apporterare som hon är =).
Eddan blev väldigt varm av allt hackande och tog av sig jackan. (ja så varmt var det faktiskt). Sen när vi tittade på Nora nästa sekund hade hon knäppt upp overallen och tagit ur armarna, för hon såg ju vad pappa gjorde..haha.. gäller att inte kolla bort en sekund. Givetvis fick hon snällt ta på sig overallen igen..hehe..


Ja, den blev det ju dags för det vi väntat på hela dagen.. grillningen!
     
OooOoo..så gott det var! Hade nästan glömt att det var så gott..
Varför grillar man inte hela tiden?

Aja... nu ska jag sjunka ner i soffan och kolla på Bolibompa..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards