Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Mikaela - 11 mars 2011 20:48

Pingu har nu varit hos bildoktorn Sven sett ett par veckor tillbaka, men är nu åter hos oss och är nu i bruk!
Eftersom du nu Pingu kostat oss en del pengar hoppas jag nu att du vill betala tillbaka genom att fungera väl, inte gå sönder och dra väääldigt lite bensin. Låter det som en bra deal?

Så imorgon åker vi ner till väsby och lämnar tillbaka svärmors/farmors bil.
En bil vi gärna hade önskat var vår, men vi får slita på Pingu och Skramel nu ett tag.

Så vi hörs imorgon! Jo juste, jag och Nora hade det underbart idag på leklandet! Det var super mysigt! Ville bara säga det, laddar upp bilder där ifrån imorgon!

Av Mikaela - 11 mars 2011 08:53

... när vintern finns?

JAG, JAG, JAG! Jag behöver våren! Våren är liksom min nya drog.
När jag vaknade och tittade ut genom fönstret i morse så såg jag att alla träden var vita igen. Jag drog täcket över huvudet och somnade om en stund i hopp om att det var inte sant. Men självklart var det så...

Hatfulla snö! Vi tycker inte om dig mer! Försvinn.
Eller jo, Alice älskar dig. Men det struntar jag i. Hon älskar att bara i sjön också!! Men där går det ju inte å bada för där ligger det en satans massa snö och is...

Idag så hade jag sagt till på Noras dagis att hon skulle vara ledig för vi skulle träffa mormor och co i falun och leka på leklandet. Men eftersom min lillebror är expert på att ställa till det så har han gjort det även denna gång. Lite värre denna gång dessutom. Så nu sitter han där anhållen hos farbror blå... vad det gäller vill jag inte gå in på och jag tycker inte ett dugg synd om honom. Eller jo, men inte för att han sitter där utan för att han inte får hjälp med sina pyskiska besvär.
Än en gång blir Nora drabbad. Men jag och Nora kommer själva att åka till leklandet, jag sviker henne aldrig.

Min älskade lilla sorkunge!
  

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards