Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Mikaela - 9 mars 2011 20:40

På eftermiddan fick vi sällskap av granndottern Mikaela. Sa inget till Nora att hon skulle komma så Nora blev helt överlycklig när hon kom in. Kramkalas utan dess like! Mikaela käkade middag med oss och höll oss sällis eftersom Eddan inte än hade kommit hem.
Sen blev det en massa bus och väldigt många skratt.
Älskade lilla unge vad go du är!

Nora passade på att rita lite innan middagen och så sa hon att hon skulle rita en sol, sagt och gjort. Ungen ritar en sol. Jag vet inte vad som är normalt för en 2,5 åring. Men nu ritar hon solar, spindlar och streckgubbar! Allt sparas och fotas..haha.. hur länge ska jag hålla på så då kan man ju undra... det undrar jag med =).

Strax efter 19 kom Eddan äntligen hem. Nora rotade genast igenom hans väska för att kolla om han hade köpt nått till henne. Vilket han inte hade, så man kunde se på hela hennes ansiktsuttryck att detta var inte bra. Men just som när hon höll på bryta samman stoppade Eddan ner en liten (öppnad) godisbit i väskan som hon hittade. Då utbrast hon i högan skyn -Titta vad pappa köpte till mig. Vilken snäll pappa Nora har! tack pappa! tack pappa! Så blev det pusskalas!
Phu.. tänkte nog Eddan och andades ut. Sen var hon pappas flicka hela kvällen. Och det är han som är uppe i sängen med henne nu.

Jag passade på att ta en dusch och kommer själv snart att hoppa i sängen. Denna vecka hade vi inte någon direkt tråkmåndag så det känns som att det i morgon kommer bli en tråktorsdag..
Men nu måste jag torka håret..

Av Mikaela - 9 mars 2011 10:42

..bloggens års dag, som var den 28 feb. Jajja, får fira mer den 17 då det faktiskt är 1 år sen operationen blev gjord. Vilket år det har varit. Nästan 50 kg lättare är jag nu. Vilken känsla!

Natten har varit sådär, alltid svårt och sova när ens andra halva inte är där. Men i kväll kommer han hem igen, så i natt kommer jag nog sova som en stock. Halva veckan har strax gått. Underbart!
Veckorna går så sjukt fort, hänger nog inte riktigt med. Dom får gärna gå fort fram till maj, sen kan dom softa ner lite så inte sommaren springer förbi oss. Vill ju hinna njuta av den, massor!

Nora är på dagis men jag ska hämta henne snart, så blir det lunch och lite vila. Sen ska vi röja på övervåningen.
Men nu ska jag hänga tvätten innan jag hämtar henne.. har sökt lite jobb också, klapp på axeln =).

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards