Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Mikaela - 8 mars 2011 18:01

Japp, det är precis det jag och Nora är. För Eddan är nere i sthlm på kurs och kommer hem imorgon. Så idag har jag och Nora haft en mysdag. Den har verkligen varit harmonisk och mysig. Vi hoppade dagis i morse och åkte bort till kyrkan på barn café, för det skulle komma en dit idag ifrån folktandvården. Och eftersom Nora har napp så ville jag fråga lite om det, och om hennes bett. Nora ska ju sluta med napp i sommar då hon ska lämna den till Tomten på tomteland. Tandläkaren sa att även om dom har napp så länge som upp till 4 års ålder så brukar bettet rätta till sig, så hon sa att absolut inte trodde det skulle vara någon skillnad för Nora.
Dessutom fick vi en väldans massa tandborstar med oss hem. Väldigt generöst. Efter det åkte vi hem och åt korv med bröd, sen softade vi lite innan vi begav oss mot falun och maxi. Vi skulle storhandla men för det behövde vi lite fika (en latte) i kroppen så vi stannade till på donken först. Sen in och handla.
Nora skötte sig utmärkt och var jätte snäll hela tiden som vi handlade. Det var väldigt rörigt där inne då dom höll på bygga om men det gick bra, vi fick tag på det vi skulle förutom makaronerna till oss och till grannen.

Sen åkte vi hem igen och nu har vi nyss ätit grillad kyckling med memosa sallad. Jag åt bara kyckling, gillar inte memosa sallad..blää.. Hundarna stod och dreglade som vanligt när man äter grillad kyckling och fick givetvis sin del sen också. Alice är just nu ute med Danne och springer av sig lite energi.

När hon kommer tillbaka ska hundarna få sig ett varsitt dentastick (bra-för-munnen-ben) och jag och Nora ska njuta av en varsin vaniljsemla, för det är ju faktisk fettisdagen!
Bara 3 dagar kvar sen är det lördag... längtar.. ska då träffa någon som jag inte träffat på 8 år!!
Hoppas ni alla får en trevlig tisdag kväll.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards