Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Mikaela - 4 mars 2011 12:17


tävling

Tävla hos Tiobarnsmamma om Valfritt Finlayson Bäddset (värde 449 kr) hos Kotteshoppen.se !

Tävlingsregler:

För 1 lott: Gå in på Kotteshoppen.se  . Skriv i kommentar nedan vilket påslakanset du skulle välja om du vann. Kom ihåg att lämna kontaktuppgifter (blogg alt mailadress)

För 2 lotter: Blogga om och länka till denna tävling hos Tiobarnsmamma i samabete med Kotteshoppen.se. Lämna länk till ditt inlägg med din kommentar (låna bild och text om tävlingsregler ovan). Har du ingen blogg kan du tipsa 5 av dina vänner + mig (mirka_karanko@hotmail.com) via mail om tävlingen. Lämna då en kommentar

För 3 lotter: Gilla Kotteshoppen.seFaceBook .

Tävlingen avslutar måndag 4 april kl. 12.00

Av Mikaela - 4 mars 2011 08:44

Det började redan igår kväll när Nora skulle lägga sig. Hon fick en hemsk hosta men vägrade ta nått för den. Hon var alldes för trött men hade svårt och sova pga av hostan. När hon väl somnat hade även jag det men vaknade hela tiden av att hon hostade och frågade om hon ville ha nått att dricka. Men no... sen vid 22 tiden då hostade hon så mycket att hon kräktes upp slem och i slemet fanns det blod!
Då blev jag jätte rädd och direkt ringde mamma.. (så tryggt att bara höra hennes röst) även om Eddan var där var det skönt och ringa mamma.
Direkt efter hon kräks två gånger, båda gångerna med blod i så somnade hon. Det var nog den slemproppen som retade henne i halsen, trotts att det inte lät som direkt slemhosta..

Men hostandet fortsatte i natt så jag har nog inte sovit speciellt mycket.. i natt någon gång fick jag i henne lite för hostan och hon somnade någon timme men sen fortsatte hon och hosta.
Imorse när hon vaknade vid 6 tiden (!!!!!!) så var hon pigg som en lärka.
Som om hon sovit hela natten.. medans en annan är som ett lik..
Ingen feber, ingen förkylning. Visst hostar hon men kanske max en gång i timmen. Hon blir hemma ifrån dagis idag, för jag antar väl att hon kommer slockna en ordentlig stund på dan idag..
Och jag med... hoppas att natten blir bättre även om jag räknar med det värsta...

Uppdaterar under dagen. Tänkte att vi skulle ta en promis till ica i alla fall för vädret är på topp.
Men nu ska vi nog käka lite frulle..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards