Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under februari 2011

Av Mikaela - 14 februari 2011 09:47

      
 Hoppas ni alla får en fin Alla   dag!!
Vi ska njuta massor, eftersom det dessutom är vår förlovningsdag!
Jag älskar dig Eddan å dig Nora! 
Stor kram alla! 
      

  

Av Mikaela - 13 februari 2011 18:23

Vilken trevlig helg vi haft!
Eftersom vi i morgon firar vår förlovningsdag och det är tråk måndag så passade vi på att idag äta lite gott. Så vi köpte hem smörgåstårta. Smarigt värre =)
Men nu ligger vi båda på varsin devan i soffan och tittar på Bolibompa med Nora och har smärgåstårtskoma.. haha..  Vi har dessutom varit ute en lång stund idag och skottat fram Pingu-bilen. Den gick ju sönder i höstas men ska nu in på lagning. Längtar tills den är fungerande igen, gillar verkligen den bilen.

Jag håller på med ett hemligt projekt här hemma. Familjen vet om det och ni kommer också få reda på det så fort allt är klart. Det kommer bli super kul! Hehe.. kan inte säga mer än så.

Imorgon är det Alla   dag och vi ska inte göra nått speciellt. Nora ska till dagis på förmiddagen och sen efter lunch och tupplur ska jag och Nora åka över till Sandra och Alva. Blir lite fika och lek för barnen.
Nästa helg tillbringar vi i mora. Storayster Sabina fyller år. Och på söndagen ska Nora och mormor gå på dockteater.
Men nu ska jag fortsätta jäsa i soffan =)

Av Mikaela - 12 februari 2011 16:30

Idga har det faktiskt varit väldigt fint väder ute. Men det struntade vi i för vi hade redan lovat Nora att åka och bada idag.
Sagt och gjort... nästan.. efter ha letat efter Noras baddräckt i en evighet gav vi upp och bestämde att vi får köpa en på vägen.

Vi stannade till i centrumet i avesta och gick in på Åhlens, big no. Inga badkläder där inte. Vidare in på HM, BINGO! Inte nog med att dom hade badkläder dom hade en rosa Hallo kitty, Nora skrek rakt ut! Hon älskade den. Toppen. Men nu hade klockan blivit så mycket att vi var tvungen att äta någon lunch innan vi kunde åka och bada. Vi intog cafét  som hade både det ena och det andra. Jag tog en väldigt fin men inte jätte god kycklingsallad. Eddan tog en varm chibatta (stavas??) med kyckling och fetaost, och Nora tog pannkakor med sylt och grädde som hon endast åt grädden ifrån. =) Otippat? NOOOT!

Sen så åkte vi äntligen till badhuset. Baddräckten satt som en smäck på Nora. Kul var det och favvoriten är ju som vanligt den stora vattenruchelkanan. Innan man äns kommit i mål skriker Nora IGEN, IGEN!!
Men nu är vi hemma igen.. och helt slut.. har hunnit dammsugit hela nedervåningen också. Hundarna har fått sin dagliga långprommis med grannarna =) Så jag tror alla är nöjda!
Sötaste lilla Nora en tidig morgon, i full gång med att hoppa i sängen =)
  

Av Mikaela - 11 februari 2011 14:07

Det är inte okej att ha så mycket snö på tomten så knappt staketet syns!!


       
Ge mig sommar nuuuuuu!! Eller en traktor så jag kan köra iväg all snö...till någon bättre behövande..  

Av Mikaela - 11 februari 2011 12:30

Jag vaknade inatt av att det läs som taket skulle blåsa av. Tänkte inte mer på det utan somnade gott om.

Sen imorse såg jag vad det var som dragit in.. sjuhelvetes massa snö..
Och det blåste storm.. Lyckades övertala Nora om att vara hemma från dagis som tur var. Tror knappast jag hade kunnat få iväg bilen.

Nu är der sol men fortfarande storm.. Men vi ska nog trotsa vädret en stund och gå ut. Men först lunch =)


Middagstips någon? Gärna nått lyxigt?

Av Mikaela - 10 februari 2011 11:58

Jag som trodde det var hemska måndag! Men det är ju torsdag, vilket betyder att imorgon är det underbara fredag!

Lovely!

Av Mikaela - 10 februari 2011 09:54

När klockan var 9.30 så hade jag redan dammsugit i 45 minuter, städat undan alla leksaker, slängt in en tvätt, städat hos kaninen, städat kattlådan, tömt diskmaskinen och ätit frulle =) Fett nice..
Nu kan jag sega lite i soffan innan lillnosen ska hämtas.

Igår var mamma/mormor, Simon, morfar, jag och Nora (såklart!) på leklandet. Nora röjde gärnet som hon alltid gör och mormor fick inse sina gränser... haha.. stackar mormor. Men roligt hade dom och ingen större skada vart skedd.


     
Inte så lätt med mobilkamera att fota dom, med det är i alla fall mormor och Nora högst upp i tunneln! =) Nora älskar det, men mormor höll på få en panikångestattack... Inte att rekomendera för andras mormor =)

Nu öser det ner mera snö... 

  

Av Mikaela - 9 februari 2011 21:23

Återkommer imorgon!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards