Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Mikaela - 27 februari 2011 18:07

Bara för att jag skriver överraskning i rubriken betyder det inte att jag avslöjar nått om planerna som smids..hehe.. inte än.

Vid 11 tiden åkte vi mot ponny ridningen som skulle hållas i grannbyn.
Nora hade nog stora förväntningar för vi hade pratat om det hela dagen igår. Hon skulle rida en häst som var vit hade hon bestämt.
Väl framme fanns en salig blandning av hästar, en shettis, två islängningar, en tinker och två hästar av någon halvblodstyp.
Vi den första ridturen fick Nora den ena islänningen som var vit och brun, så hon var väldigt nöjd över färgvalet. k var den hästen inte den bästa för ponnyridning, tittig och allmänt orolig så fort vi lämnade gårdsplanen. Jag höll i Nora för kung och fosterland ifall hästen skulle hoppa åt sidan. Hästen hade sadel, men ingenting hon kunde hålla i. Så hon fick ju mer eller mindre ligga på den för att kunna hålla sig kvar. Så till slut ville hon kliva av vilket jag förstod.
         

Brevid ponnyridningen fanns en lekplats så vi gick dit en kort stund. Det blåste en del så det var inte så skönt ute. Men några åk han hon med i ruchebanorna. Sen var det dags för att köpa korv med bröd. Nora som bara brukar äta antingen korven eller brödet åt både korv och bröd (tillsammans !!!) i ett nafs! Sen skulle hon rida igen. Deena gång fick hon shettisen Vanja. En väldigt söt och snäll ponny som hade både stigbyglar och ett handtag. Nora tyckte det var mycket roligare denna gång och hon gosade massor med Vanja efter ridturen.
       
   

Efter allt ponnygos så styrde vi bilen mot gävle och valbo. Ikea dags.
Jag pratade med mamma på vägen dit som var på väg hem till Mora igen efter en helg i sthlm, dom åkte gävla vägen och vi skulle komma till Ikea samtidigt. Så vi bestämde att träffas där så skulle vi överraska Nora.
Och gissa om hon blev överraskad och glad! Väldigt glad. Kramade och pussade alla och gosade väldigt länge med mormor.
Titta här mamma, ropade hon hela tiden. Titta mig och mormor! Så kramade hon henne!
Efter en tur på ikea åkte vi hem till oss och dom åkte hem till sig.
Dom kommer ju hit på tisdag igen, för på onsdag åker jag ner till sthlm och tar ett sista farväl av Jens. Kommer vara hemskt men jag vill absolut delta. Lilla syster Evi möter mig i väsby och vi åker dit tillsammans sen åker hon med hem och sover här till torsdag. Sen åker alla hem.
Men nu ska jag klippa (till :) ) Eddan !
Hej hopp! 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards