Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Mikaela - 23 februari 2011 14:56

Idag var det första dagen på länge jag uppskattade snön. Vi skulle ju ha åkt till öppna förskolan, men när vi satt och åt lunch inne i Hedemora villa Nora inte åka dit och jag tänker inte tvinga henne. Hon ville vi skulle åka hem istället. Så det gjorde vi. Väl hemma var ju vädret på topp så ve bestämde oss för att vara ute och busa med hundarna i snön.
Här är lite bilder ifrån snöbuset!

  
Nora och Alice, jämngammla!

Busigaste-Blaze!
     
Mera Blaze.
   
Finste,underbaraste, sötaste, lill-Nora!

Knäppaste, men sötaste Alice-ballic!
     
Mera Alice, som ääääääslakar snö!

Vi hade en väldig trevlig stund ute. Men sen tröttnade vi och gick in och pressade egen apelsinjouise, mums så gott det var!
Nu sitter vi här uppgosade i soffan och tittar på My little ponny =)
Tjejjigt värre!     

Av Mikaela - 23 februari 2011 10:10

Igår eftermiddag har jag och Nora tjejmys. Först så ritade vi en massa. Jag har gjort i ordning en Kom-ihåg-lapp till alla mina tabletter. Nora hjälpte mig att klippa ut den. Är det någon som vet vart man kan köpa bra barnsaxar som inte är supervasa?
Vi satt där och rita och klippte så kom vi på att vi skulle måla naglarna.
Riktig tjejmys. Jag målsade Noras tå och fingernaglar och hon målsade mina tå naglar.. eller ja hela mina tår faktiskt =)


Hon var väldigt noggrann =)
       
Lilaglitter skulle det vara =)

Inatt hade Nora mardrömmar, nått jag hatar när hon får. Det är så hemskt att vakna upp av att hon bara skriker rakt ut. Och sättet hon skriker på är hjärtskärrande. Så hemskt. Jag lugnade henne och hon fick komma och ligga mellan Eddan och mig. Men efter en stund ville hon tillbaka till sin egen säng. Då låg jag där och funderade ett tag.
Nora sover ju i sin egen säng men i vårat sovrum eftersom vi har ett gigantiskt sovrum. Vilket inte stör mig på nått sett. Inte Eddan heller.
Och jag känner att det är bra att hon gör det, för om hon vaknar och är så ledsen som hon var inatt så kan jag vara hos henne på 1 sek. Om hon skulle sova i sitt rum skulle det säkert ta ett tag innan jag skulle höra henne vakna och sen skulle det ta betydligt längre tid att ta sig dit eftersom vi har ett väldigt stort hus och vårat rum ligger på ena sidan huset och hennes på andra sidan. Jag är säkert en höns mamma där, men det stör inte mig att hon sover inne hos oss och hon kommer få göra det tills hon själv vill börja sova i eget rum. Rätt eller fel? Det är nog upp till var och en. Vad tycker ni?
Nu ska jag slänga på lite mere ved på elden.

Sen om en stund ska jag hämta Nora, sen åker vi in och äter lunch någonstans för att sen gå på öppna förskolan.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards