Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Mikaela - 14 februari 2011 19:58

Alla hjärtans dag i all ära, men vad hjälper det när man har en mega trotsig liten skitunge =) Phu.. vissa dagar känns längre än andra..
Redan i morse så märkte jag att denna dag ska vi nog hoppa över. Går tillbaka till sängen och drar täcket över huvudet.. men icke så fungerar det inte...

Efter jag väl fått på henne alla kläder och fått iväg henne till dagis så var det bara att börja röja hemma efter helgen. Det var väl den lugna stunden idag.. Sen hämta Nora, försöka få i henne lunch och försöka få henne och sova efter lunch. Så var tanken i alla fall.. i 1,5 timme höll jag på sen gav jag upp så då åkte vi över till Sandra och hennes barn Alva som är lika gammal som Nora och sen har dom en liten My på 5 månader.
Inte äns nu kunde Nora hålla god min.. så efter 1,5 timme gav jag upp.
Jag fick då bära henne till bilen då hon vägrade att gå.. tanken var ju att vi skulle gå in på ica (fett romantiskt, jag vet =) ) och köpa lite trisslotter till Eddan. Och lite choklad.. Men inte orkade jag släpa runt på Nora där inne.. BIG NO. Packade in henne i bilen och åkte hem. Hon var såå trött så hon gick raka vägen in i vardagsrummet och la sig på soffan och sov. Klockan var då så mycket att jag försökte väcka henne när jag lagat middag.. skrik och bråk. Men om hon skulle fått sovit längre skulle hon aldrig komma i säng nu ikväll. När jag väl lagt upp spagetti och skurit den till henne så var det fel på skeden, först var den för stor (trots att det var en the sked), när hon fick en mindre var det fortfarande för stor (!!!!), då frågade jag om jag skulle skära maten mer. Sagt och gjort, nej då sa hon åt mig att hon får ont i öronen när jag skär maten för det låter för mycket... Gaaaaaaaa!!!!

Tur som var kom Eddan hem i samma sekund, med sig hade han en ros och en jätte fin hjärtformad lyckta som jag kunde hänga i fönstret.
Underbaraste, finaste Eddan! Jag älskar dig!!

Och du, Nora! Jag älskar dig med, trots att du tycker jag både luktar och är bläääääää!

Av Mikaela - 14 februari 2011 09:47

      
 Hoppas ni alla får en fin Alla   dag!!
Vi ska njuta massor, eftersom det dessutom är vår förlovningsdag!
Jag älskar dig Eddan å dig Nora! 
Stor kram alla! 
      

  

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards