Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Mikaela - 21 januari 2011 20:15

..kl 20 idag! Underbart! Men hennes dag har sett lite annorlunda ut mot vad den borde också. Hon har nämligen inte sovit nått idag på dan vilket hon i vanliga fall brukar. Inget jag gjorde med flit utan försökte verkligen få henne och vila en stund på dan men hon vägrade så då gav jag upp.

Vi tog oss ner på ica och handlade allt som behövs för att baka en dubbel sats av bullar, men det får bli i morgon. Efter handlingen började vi med middagen som idag blev Sydafrikans lasange. Nått jag verkligen rekomenderar. Det blev verkligen super gott. Dessutom blev det så mycket så nu har jag fryst ner resten.

Bilden nedan är på Nora, jag tog den för jag tyckte hon var så gullig när hon kröp in där.. om jag bara visste.. När hon kommit ut ur hyllan så såg jag vad hon gjorde för bus... hon hade fullt upp med att rita på väggen.. sen dess vet jag inte om jag tycker bilden är lika gullig längre =)
Hahah..
  

Av Mikaela - 21 januari 2011 14:32

Jajjamen, igår hamnade min blogg på plats 4 på topplistan!
Det borde kännas alldes underbart men det gör det inte. För jag vet att den hamnat där för att alla som vill läsa om Jens. Det jag vill mena med det är att jag ligger hellre på ute listan och har en levand Jens än att ligga på topplistan pga av att Jens inte finns mer..

Sen uppskattar jag givetvis alla som läser om Jens och som lämnar en liten hälsning till honom. Hoppas också att många av er kommer tillbaka och fortsätter läsa om vår vardag.

Guu så sugen jag blev på bullar... gaahh.. måste hinna baka bullar imorgon också som jag kan ta med till utställningen och bjuda alla goa utställningsmänniskor på. Blir nog att göra en dubbel sats!

Av Mikaela - 21 januari 2011 12:18

Ang. mitt inlägg om hemlängtan så fick jag detta som kommentar.

ann

Fredag 21 jan 09:05

Som barn hör man hemma hos sina föräldrar. Tillsammans utgör man en familj. Nu har du lämnat din barndoms familj. Du har man och barn. Du har skapat en egen familj. Där hör du hemma. Hos dem och med dem.










Du har så rätt. Absolut hör jag hemma med min familj. Skulle aldrig vilja leva någonannanstans. Men för att ge min familj en trygg framtid måste även jag känna mig hemma och trygg i mitt boende.
Om jag inte känner mig hemma, går och är olycklig skapar jag inte heller någon trygg start åt min familj. Så även om jag är hemma hos min familj, så måste man även känna sig trygg och hemma i sitt hem.

Nu ska vi kolla på Nicke Nyfiken =)

Av Mikaela - 21 januari 2011 09:32

Trodde jag skulle få en chock när jag kollade antalet UNIKA besökare igår på bloggen. 5 0 9 s t!

Många är inne för att läsa om Jens, och jag hoppas ni finner någon tröst i det jag skrivit. Jens hade ett otroligt stort hjärta. Alla som kände Jens visste att hos han finner man tröst, glädje, humor..ja allt.

Jag tänker hela dagarna på hans dotter Tyra. Lilla lilla Tyra. Hon älskade sin pappa, det var hennes stora idol. Vår allas lilla Party Myra, vi ska hjälpa dig allt vi kan.    

---------------------------------------------------------------------
Nora är i alla fall på dagis idag, trotts att hon var ordentligt trött i morse när jag väckte henne. Men hon behöver få komma dit och göra av med lite energi. Jag lagade ju kycklingsoppa igår, och den blev precis som alltid sjukt god. Dessutom finns det massor kvar som vi ska äta till lunch idag. Till och med Nora tyckte den var jätte god.

Nu närmare sig det utställningsdags. På söndag gäller det. Jag har inte äns provat att springa med Blaze i koppel..hehe.. det kommer gå bra.. blir nervös av att bara tänka på det..hehe.. Min Blaze-boll!
Så imorgon blir det att packa bilen, ficka mitt hår, fixa matsäck. Bada, föna och fila på Blaze och sen sova tidigt för att orka upp vid 5 tiden på söndag! Phu.. blir trött av att bara tänka på det...

Nu ska jag städa hos Tarzan.. kaninen alltså..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards