Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Mikaela - 20 januari 2011 15:58

Dagen började inte alls bra.. jag var på ett uselt humör och lika så Nora.
Båda hade väl ursäkter till det dåliga humöret. Nora har ju sin 2 års trots och jag har privata bekymmer och lite pms på det.. Toppen! *not*

Jag tänkte i alla fall att såhär får dagen inte fortsätta så efter ha fått i nora sin lunch så packade jag in henne i bilen och åkte bort till maxi falun. Men innan det svängde vi in på en fika på donken. Nora tog en glass och jag fick dagens dos av latte.
Sen var vi båda på betydligt bättre humör.

Vi gick in på maxi och handlade för dagens kycklingsoppa och morgondagens lasange. Vi hade det väldigt trevligt både inne på donken och inne på maxi.
På vägen hem ringde lillasyster och berättade om att Jens nu var med på aftonbladet.
Mer om det kan ni läsa här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article8437386.ab

Nu ska jag i alla fall förbereda middagen som kommer uppskattas till 1000 av Eddan =) Hans favorätt, som jag är väldigt snål på att laga =).
Ikväll ska jag tanka en massa kärlek av Eddan.. behöver det.

Av Mikaela - 20 januari 2011 12:39

.. känns inte som jag vet vart jag hör hemma längre..
Jag längtar hem, fast jag är hemma.. men kanske inte hemma i själen..?
Jag vet inte.. men jag längtar hem..

Av Mikaela - 20 januari 2011 08:37

Igår fick jag ett nytt besöksrekord på bloggen. Hela 149 st var inne och läste om min fina vän Jens igår.
Lite komiskt eftersom Jens var en av dom trognaste läsarna jag hade.
Jag tror ifs att även Jens kommer fortsätta och läsa den så han kan hålla lite koll på vad vi göra här nere =)

Igår var jag iväg med båda hundarna och röntgade deras höfter. Veterinären tyckte dom såg jätte fina ut, men det är alltid spänt innan man får det slutgilitiga resultatet.
Efter det var det dags för mamma och co att åka hem till Mora igen.
Sabina hade fått med sig en väldigt massa babykläder. Även mamma fick lite kläder till sig.  Sånt som jag inte kan ha längre.
Även denna gång åkte Alice med dom hem.

Idag var tanken att Nora skulle gått till dagis men min mage och jag är inte överäns idag så hon får vara hemma med mig. Det blir att åka en tur till Avesta sen och småhandla lite skulle jag tro.
Vore trevligt om man fick med sig någon men det blir nog bara Nora och jag, som vanligt =).

Men nu ska jag försöka plocka upp henne ur badet, det är dags för frulle.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards