Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Mikaela - 7 januari 2011 19:35

Jag vet att du säkert svurit massor över mig idag. Har inte hunnit blogga först nu. Jag skulle ju starta dagen lika bra som igår.. men med min otur så självklart skulle nått sätta stop för det.

Redan igår hade jag känningar i en av mina tänder.. nej tänkte jag och försökte förtränga det hela dagen.. Det funkade inte.. hade ont hela natten och fick snällt ringa till folktandvården i Hedemora imorse. Fick en tid 11.30 Så det var bara att skicka ett sms till Mia och säga att idag blev det ingen skogstur..
Väl hos tandläkaren sa hon att jag skulle varit där 10.30? Va, nej nej jag skrev ju upp allt hon sa och jag skulle vara där 11.30 Vilket fall som helst fick jag komma in. Tandis gjorde allt möjligt med tanden, knakade på den ifrån alla vinklar, sprayade luft och vatten.. Ingen smärta. Tog en massa kort och tanden såg jätte fin ut. Jaha..sa jag.. och även han.. jag får gå och prata med en kollega. Under tiden han var borta frågade den andra tandisen om jag varit förkyld nått.. jopp det har jag ju.
Så dom kom fram till att det är inge fel på tanden utan det är min förkylning som gått till bihålorna som ligger och trycker ner mot tanden.
Jaha.. så jag hade missat turen i skogen för en förkylning?! Jaja.. inte mer med det.

Vi styrde kossan mot Falun och det nyöppnade Sporty (lekland), tjjiihoo vad skoj det var! Det här leklandet slog alla andra lekland med hästlängder. Så himla frächt, roligt, stort och luftigt.
Nora älskade det. Så det blir ju vårat nya hak!
Joi, ni måste komma hit så vi kan åka dit. Shit vad kul vi hade det!

Sen när vi kom hem så gick jag och grannen Ingegerd ut med hundarna på en ordentlig sväng. Alice fyller ju 2 år idag så hon har fått en massa extra pussar och kramar, 3 bollar och en massa godis.
Grattis Alice-balice!

Jag tänkte jag skulle ha visat lite nya kort, men hittar inte sladden så jag kan ladda upp dom. Nora hoppade hopprep med den i förmiddags..
Ville visa er mina nya raggsockor som Ingegerd stickat till mig!!
Tusen tack!!
Nej nu ska vi ha lite vuxentid och kolla på film!
Nöjd Joi? =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards