Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under september 2010

Av Mikaela - 2 september 2010 17:24

Mina två intensiv veckor drar sig mot sitt slut och imorgon är det sista dagen. Men det blir inte som jag tänkt mig, har ju som jag nämt tidigare legat lite efter med teorin, inte min starka sida. vilket gör att dom i morgon inte kommer att boka någon tid för skrivning och uppkörning.
Det är svårt när jag endast kan plugga hemma när Nora sover eller mellan körlektionerna på skolan. Men det är inte allt för ofta någon är där som kan hjälpa till..

Känns lite som ett misslyckande att ha offrat hela Eddans semester och än så länge 19 000 kr och inte kommit så pass långt att dom kan boka tiden.. Ska plugga ikväll så jag sätter den sista gröna pluppen men det betyder inte att jag är klar för det.. sen är det 3 repetionstester som jag också måste klara innan någon tid bokas.. Problemet är ju nu så att på måndag brjar Eddan jobba igen.. och måndagen den 20 sep ska Nora börja dagis... kanske hade jag varit händelsen lite i förtid när jag trodde att jag kanske skulle kunna ha haft mitt körkort tills dess för så blir det garaterat inte.. I och med att Eddan börjar jobba kan jag inte heller vara på körskolan och övningsköra.. Har kommit till en vändplan och vet inte vilken väg jag ska köra ut..

Av Mikaela - 2 september 2010 08:58

Nu vänder vi på det! Istället för att räkna upp hur mycket jag gått ner så vänder jag på det och kommer nu räkna ner för nu är det endast 9 kg kvar, sen har jag gått ner mer än 45 kg!!
Kan faktiskt inte förstå det, men det är en underbar känsla!

Idag ska jag köra eftermiddag på skolan, och imorgon blir det förmiddag. Sen är det slut!! Sen är det dags att boka uppkörning och teori!

Imorgon efter körskolan ska vi åka och börja köpa presenter till Nora som snart fyller år. Min plutt blir snart 2 år, svårt att förstå även det.
Men det ska bli så himla kul med kalas =)
Nora och Eddan håller på fixa äggröra till frulle och jag ska mata hundarna. Hörs sen!

Av Mikaela - 1 september 2010 17:01

Börjar verkligen fatta grejjen med att köra bil nu känns det som. Känner även att det inte är jätte länge kvar innan jag är redo att köra upp.
Bara jag kommer ikapp med teorin som jag tycker jag kommit i kapp med lite i dag efter ha fått en till grön plupp på Fordons teknik =).

Ska ta tag i Fac C ikväll och hoppas på en grön plupp där med!

Sen måste jag ju skriva av mig lite gällande en f.d väldigt god vän. En vän som jag sett som en av mina bästa vänner som nu helt skitit i det blå skåpet. Då ser man hos dom vad lite man är värd. Typ ingenting.. som vatten... Det som är extra tråkigt är när man ser att den vännen förlorar väldigt många vänner under samma tid och ser sig själv som helt oskyldig. Jag hoppas personen tar sitt förnuft till fånga och rättar upp sitt liv och slutar att leva på andra! Synd bara att det gick så långt att man väljer pengar framför vänskap. Den som förlorade mest på denna despyt det var du!

Annars så känner jag mig rätt lycklig med livet! Har pratat med Joi på telefon idag och gensat efteråt så mår jag så himla bra, som jag alltid gör när jag pratat med henne. Min bästis! Jag och Nora sakar dig och Sigge! Men om 2 veckor ses vi, och vi längtar massor!

Nu så ska jag skynda mig ut i köket och äta middag! Hungrig!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards