Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under september 2010

Av Mikaela - 20 september 2010 08:28

..utanför fönstret. Imorse när vi vaknade kunde vi knappt se ut genom fönstret pga av dimman. Hoppas Eddan kör väldigt försiktigt till jobbet..

Jag kommer ALDRIG att skriva någonting om valet i min blogg. Inte för att jag inte bryr mig utan för vilken blogg man än läser så står det om valet hit och dit. Så skönt att det är över. Det räcker att dom visar det på tv på varje kanal. Är inte intresserad av att läsa om det på allas bloggar..
Så nu lämnar vi det..

Burr, det är kallt idag... jag måste få tag på en sotare så vi kan elda inne i kaminen. Jag vill vakna på morgonen och gå ner och tända en brasa och krypa upp i soffan och bara mysa.... Måste fixas..

Idag ska Nora och jag gå ner till lekparken en sväng, hoppas grannarna följer med. Det är kallt ute men det regnar inte så det är bara att trycka på sig en massa kläder.
Men nu ska vi värma lite bröd i ugnen =)

Av Mikaela - 19 september 2010 19:34

Sitter å myser med Nora i soffan. Jag ska strax kolla på ensam mamma söker och bara mysa i soffan. Ute är det verkligen kallt, precis så kallt som det är på hösten. Hösten är verkligen här.

Idag har vi varit på marknad i Borlänge, det var verkligen höstigt, och super mysigt! Vi köpte lite smått å gott, bland annat köpte jag en variant av en munkjacka som jag tyckte var super snygg och som jag velat ha länge, men tidigare inte kommit i. Det var inga som helst problem nu, så jag var väldigt nöjd. Eddan köpte också en munkjacka med ludigt innefoder, nått även han velat ha väldigt länge.
En köpte vi en låda havrebollar, lova att spara till er mamma =).
Hmm.. jo sen hittade jag ett par vantar till Nora och köpte även ett par till grannens Amanda. Ett par jätte luddiga tumvantar. Och en haklapp som det står jag älskar mamma på, allt för att retas med Malin´s sambo Tommy =). (Amandas pappa =)).

Nora åkte även karusell med mormor, en barn-berg-och-dahl-bana. Mitt hjärta höll på att stanna medans Nora skratta som aldrig förr. hahah.. hönsmamma... jag vet..

En hel del nallar fick Nora också med sig hem, säkert 6-7 st.. Jag förstår nu min mamma när hon säger att hon höll på att bli galen på oss och alla våra gosedjur när vi var små..hahah..

Nej nu måste jag gosa vidare med min underbara familj!
Utan er vore jag ingenting!

Av Mikaela - 19 september 2010 07:19

Jag tror vi alla somnade rätt ovaggat igår efter kalaset.
Det var verkligen jätte kul att nästan alla kunde komma. Ljudnivån var väldigt hög ett tag och det är då man påminner sig om vilken tur man  har som bor i hus och inte stör någon annan...haha.. Men jag är rätt säker på att en massa barn vill jag inte ha.. någon till, sen är jag nog rätt nöjd.. =)

Nora fick i alla fall en massa fina presenter så nu ska jag nog ta och rensa en del bland dom gamla och lägga undan dom.

Vi fotade en del igår men roligast var nog bilderna jag fick på Nora och Sigge som verkligen hade saknat varandra. Så som dom lekte med varandra igår har dom aldrig lekt med varandra. Kanske är det åldern, men jag är ändå rätt säker på att dom faktiskt har saknat varandra en del!


Nora blåser ut ljuset =)

       
Mumsar vi alla på fika..

       
     
Kram, kram, kramkalas!

Dom var så himla gooa med varandra igår, hoppas vi snart ses igen!

Sen när nästan alla gäster åkt hem var det dags för middag.. klockan hade hunnit närma sig 18 så jag, Simon och Eddan åkte ner till pizzan och beställde 7 olika sorters pizzor =)
Vi skar upp bitar så kunde man plocka hur man ville.
7 pizzor låter nog mycket, och det är nog mycket, men då var vi mamma, Micke, Simon, Nora, Eddan, jag, lillasyster Evi, min moster Linda och hennes man Rikard =)
Gott var det och mätta blev vi.


Idag blir det att bara softa... nästan i alla fall, vi ska ner och rösta också. Sen ska alla åka hemåt, Evi ska skjusas in till Hedemora för att sen ta tåget ner till Vimmerby. Mamma å gänget ska återvända hem till Mora. Helgen har gått fort, precis som alla helger gör.
Men den här helgen har varit extra trevlig!     

Av Mikaela - 18 september 2010 08:35

Underbart! Ibland är det underbart att få ställa sig på vågen!
Nu är det knappa två kg tills jag är under 80 kg strecket, nått som jag knappt mindes när jag var senast. I like!

Idag blir det kalas för Nora och vi väntar folk ifrån sthlm!
Ska bli så himla trevligt att träffa alla igen, saknar er massor.
Vi kommer att bjuda på en massa gott så alla kommer nog vara väldigt mätta när dom lämnar oss.

Evi, mamma å gänget kommer stanna tills i morgon, så himla kul när dom är här. Nora har så bråttom upp på morgonen för att väcka alla, medans en annan kan softa kvar i sängen! Men nu ska jag ta tag i städningen innan jag ska göra sallad och dekorera tårtan.
Hej svejs på ett tag!

Av Mikaela - 17 september 2010 21:49

Nora hade en underbar dag igår, hon tackar alla så jääätte mycket som önskat henne Grattis, ni är sååå goooa!
Hon har fått en massa presenter. Hon äääälskar att öppna dom!

Idag på förmiddagen när farmor och faster åkt hem så gick vi in till grannen på en fika, trevligt som vanligt! Sen gick vi in och käkade lite lunch och somnade på soffan. Stackars min lillasyster som skulle komma vid 15.30 tiden kom inte först 17.50 snacka om förseningar på tåget..
När vi hämtade henne så skulle vi bara springa in på ica och handla lite inför kalaset... katjiiing 500 spänn fattigare..hehe..

Nora somnade i alla fall väldigt lycklig ikväll då hon hade dom hon älskar mest runt sig. Hon har sprungit och tjatat öronen av moster sen hon kom.  Det var även Evi som fick lägga henne utan några som helst problem. Nora äääälskar sin moster! Ska skicka ner henne direkt när hon vaknat imorgonbitti så jag kan sova vidare. =)

Men nu ska jag sätta familjen på ballongblåsning..vilket fredagsnöje!
Tjo och tjim!

Av Mikaela - 16 september 2010 08:20

..för idag är det NORAS födelsedag!
HURRA HURRA HURRA!
GRATTIS VÄRLDENS UNDERBARASTE UNGE!

Våran plutt-tjej 2 år! Lyckades på första försöket blåsa ut båda ljusen!
         

Man blir ju hungrig av att öppna en massa paket, måste ju prova kärleksmumsen =) Och det var mums!
Endast på födelsedagar man serveras en sån här frukost!
       

Ooo så glad hon blev, nu sitter hon här brevid mig och väntar på att få ta på sig förklädet och börja måla så det är väl bara sätta fart!

Vi älskar dig Nora!      
  

Av Mikaela - 15 september 2010 20:09

..gråter snart.. hittar fortfarande inte kamerabatteriladdare...
Jag som vill fota Nora imorgon när hon fyller 2 år..

Både jag och Eddan har vänt hela hemmet upp och ner och vi hittar den fortfarande inte...

Bara fortsätta å leta...

VI HITTADE DEN!!! ÅÅÅÅ VAD GLAD JAG ÄR!!! MIN KVÄLL ÄR RÄDDAD!

Av Mikaela - 15 september 2010 11:19

... men jag hittar inte laddaren till kameran.. ska fortsätta leta när Nora somnat.. måste ha den innan helgen!
Skit skit skit!!!

Har ialla fall tvättat, fixat disk, damsugit hela nedervåningen och skurat golven än så länge.. Städning pågår, varning för hala golv!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards