Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Mikaela - 7 september 2010 19:25

Det har varit en trevlig dag igen!
Nora och jag startade dagen med att följa med grannen Malin och dottern Amanda till Kyrka Förskolan. Den har ingenting med kyrkan att göra mer än att dom lånar lokalen av dom. Det kommer hålla öppet varje tisdag mellan kl 9-12, det är för barn i åldrarna 0-3.
Idag var det invigning så då bjöds det även på fika. Tyvärr var det bara bebisar där men jag hade väldigt trevligt för det och även Nora. Hon fick ju vara massor i centrum och välja sånger vid sångstunden så hon var väldigt njöd. Somnade gott på vägen hem.

Sen har vi ägnat hela eftermiddagen åt att baka choklad och vaniljbullar. Sen gjorde vi en plåt Kärlekmums till. Så nu är all fika inför kalaset fixat.
Bara tårtorna och salladerna kvar.
Tänkte göra en kyckling sallad och en tonfisksallad, men vad brukar man ha i tonfisk sallad? Någon som kan hjälpa mig med tips?

Nu väntar vi in mamma och Micke igen som varit i sthlm över dagen.
Sen måste vi skicka en massa extra Grattis kramar till Nora´s farmor som fyller 72 år idag! Grattis!

Av Mikaela - 7 september 2010 07:19

Är klockan när jag börjar skriva detta inlägg. hade tänkt blogga igår men kom inte in på bloggplatsen.. sen tog teoripluggandet över tiden..
Mamma, Micke och Simon kom igår, dom ska idag ner till sthlm och så kommer dom ikväll igen och stannar tills imorgon då dom rullar vidare hem. Jag bjöd på taco gratäng till middag igår. Det var väldigt gott, men jag var inte ett dugg hungrig.

Pratade med Joi länge igår på telefon, och Joi; varje gång vi pratat så mår jag så himla bra. Jag saknar er massor och kan knappt förstå att det är 12 dagar kvar innan vi ses... Nora pratade meD Sigge och sken upp som en liten sol, så söta!

Idag så ska jag och Nora följa med grannen Malin och dottern Amanda till kyrkan som håller någon typ av barnöppet nu på förmiddagen. Hoppas det är någon i Noras ålder där, även om jag har svårt och tänka mig det..

Eddan började jobba igår igen, och jag kan inte riktigt säga hur det känns än i och med att mamma o co kom igår, men kommer väl känna av det i slutet av veckan när vi är ensamma igen..
Men nu måste jag springa in i duschen innan alla andra ska dit.
Hörs sen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards