Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Mikaela - 4 september 2010 20:58

Phu.. så nu är Blaze redo för morgondagen. Det blir lite små trångt i duchen när både jag, blaze och Nora ska vara där. Men Nora är så duktig och vill hjälpa till, sötnöten!
Stackars Alice springer å gömmer sig som hon alltid gjort när man ropar på henne ifrån badrummet medans Blaze kommer inspringades. Men efteråt när det är dags och fönas då vill Alice vara med, kämpandes för brinnande liver försöker hon hoppa upp på trimbordet. Utan att lyckas, men ligger nedanför hela tiden.
Blaze är inte lika förtjust i att vara på trimbordet och framförallt inte om man ska föna hans ding dong kulor.. flopp säger det så har han hoppat ner.. om och om igen tills husse kommer och hjälper till att hålla i..

Men nu blir det soffan i några minuter för att sen förflytta sig en våning upp till sängen.
Jo juste, Mamma, din lilla oskyldiga chihuahua hade lämnat spår efter sig.. Jag ska be Alice ge igen nästa gång vi är hos er, bara så ni vet =)

Av Mikaela - 4 september 2010 15:02

Vilket underbart väder! Så här får gärna hela hösten vara! Soligt, varmt och FRISK luft! Älskar den friska luften!
Iförmiddags åkte vi till falun då det skulle finnas någon stor marknad där, den enda vi hittade var en visserligen den största marknaden/loppisen jag sett men den innehöll endast bilar och bildelar.. BORRING!
Så på vägen hem svängde vi in på Ica maxi och köpte en jätte smörgåstårta och bjöd över mamma och gänget på middag. Dom borde komma strax. Sen när vi rullade vidare hem träffade vi på en älgfamilj en bit in på en åker. Stannade självklart då jag ville visa Nora dom men hon verkade inte fatta varför vi var så exalterade över tre kor...haha..

Väl hemma så har vi klippt gräsmattan och nu ska vi bara njuta av vädret! Sen ska jag fixa i ordning Blaze för imorgon!
Hörs sen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards