Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mikaela - 2 augusti 2010 15:04

Började redan igår.. Nora slog en vurpa på den lilla trappen ute på framsidan, skrapade ena kinden och slog pannan. Gick ganska så bra i alla fall.. inga större skador.. men när hon blev ledsen så bröt även jag ihop.. det är mycket känslor som snurrar nu när vi gjort en sån otroligt stor flytt. Det är mycket lycka, men också ledsamt.. Känner ingen här än då jag kan liksom inte ventliera.. Dessutom blev Nora jätte ledsen när hon pratade med mormor på telefon och började gråta, vilket gjorde mig ledsen. Och tankarna började snurra... vad har jag gjort mot mitt barn, ryckt upp henne ifrån hennes trygga hem och satt henne i ett stort hus på landet, långt ifrån vänner och familj. Framför allt mormor som är Noras allt. Kommer tryggheten tillbaka? När känner hon sig som hemma igen? Blir det bättre när hon får börja på dagis? Många tankar..
Nora sov oroligt inatt och vaknade med en förkylning imorse, så det var anledningen till den dåliga sömnen i natt. Sen när jag skulle starta datan så startade den inte... vaaa faaaaan? Hur överlever man på landet utan data? In till borlänge till Kjell & co där vi fick super bra hjälp. Utan att äns betala, så nu är datan igång igen.  Så nu ska vi beställa tvparabol och grejjor.
Jag hade ju vägdag igår men eftersom det blev lite mycket känslor inblandat igårkväll så gjorde jag det i morse istället. Nu har jag tappat 30,1 kg!! Shit vad underbart!

Nu har vi i alla fall fått igång diskmaskin, tvättmaskin och köpt en micro. Så vi är på väg!

Av Mikaela - 1 augusti 2010 08:56

Hon hade nog glömt vart hon somnade igår..haha.. Men hon skrek rakt ut av lycka när hon såg att hennes nya rum fanns kvar. Hon verkligen älskar sitt nya rum. Vi har suttit här inne över en timme nu och hon har bara lekt och lekt och lekt.

Strax ska vi gå dit ner och äta frukost och vänta in Eddan som körde iväg kl 6 i morse för att lämna lastbilen och hämta vovlon och ett sista släp. Sen blir det att bara göra iordning här hemma hela dagen.
Och fixa digitalboxar så vi kan kolla på tv.

Hundarna verkar också trivas och har varit lugna hela natten. Scott har inte fått gått ut än men ska få göra det idag, måste bara hitta fram ett halsband med rätt nummer på till han.

Men nu ska vi käka frulle!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards