Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Risk 1:an!

Av Mikaela - 27 augusti 2010 07:52

Fredag, äntligen fredag!! Imorgon går mamma och deras flytt upp till Mora! Så på söndag ska vi åka dit och hälsa på. Vi har ju nu endast 12 mil till Mora så det kommer bli att man hälsar på lite oftare än förr.
Jag gillar Mora, det är en trevlig liten stad. Deras affärsgata är supermysig, campingen är underbar och dom har istort sett alla butiker man behöver. Är så glad för mammas skull att hon äntligen får flytta dit, hon har velat flytta dit länge men det har alltid varit nått hinder i vägen.
Men nu äntligen mamma så är ni snart där!

Och att lämna väsby var jobbigt för mig dom 2 första veckorna. Men nu trivs jag som fisken i vattnet. Och snart änu mer när jag har mitt körkort! Visst saknar jag Joi och hennes familj, och Åsa med fler. Men resten klarar jag mig utan! Men alltid har man några extra speciella som man saknar. Sen har jag några som varit väldigt speciella men som svikit en istället, och sånna är inget å ha!

Idag är det Risk 1:an på körskolan. Mellan kl 9-12.30 ska vi sitta där och lyssna. Spännande värre..kan man ju alltid hoppas! Sen ska vi till avesta och gå på ÖB, det närmsta ÖB vi har. Där blir det lunch också, mamma sa nått om något bra ställe där som dom brukar stanna på när dom ska till Mora.

Snart är det dessutom dags för Högbo utställningen, jag tycker Blaze ser riktigt trevlig ut men han tävlar fortfarande mot den oslagne Messi som nu har 10 CERT... hmm.. så kanske vi kan igen knipa en andra plats bakom honom =).
Nej nu ska jag fixa en smörgås som jag kan ta med till skolan.
Ha det bäst, flodhäst!

 
 
lotta

lotta

27 augusti 2010 13:51

hej vad duktig du är med körkortet:) skulle önska att jag kunde ta mej i kragen och börja jag med... du får berätta för mej sen när du har ditt hur skönt det är, så kanske jag får inspiration:) lycka till o ha det gott/ Lotta

http://www.lottaotommy.blogg.se

Mikaela

27 augusti 2010 16:08

Hej, jag kämpar på med körkortet.. känns dock som det är vääldigt långt borta. Men nu är risk 1:an gjord så nu satsar jag på halkan!
Men försöker se framåt och förstå glädjen när jag väl har det!
Ha det så bra!
Kram

 
Ingen bild

Cilla

28 augusti 2010 12:43

Hallå Mickis!!
Vad skönt att du börjar känna dig hemma i Kråkslottet med omnejd! Å när du tar körkortet så kommer det bli ännu bättre! Såå skön känsla att bar kunna hoppa in i bilen och åka dit man har lust!
Hoppas såklart på att Blaze kniper första platsen, men en andraplats är inte fyskam det heller!!
Det vore roligt att få komma förbi och kika på hur ni bor, man är ju inte direkt bortskämd med bilder nu när ni inte har någon internet uppkopplibg... ;o)
Ta hand om dig och hälsa familjen!
Många kramar från Cilla
Ps. Följer din blogg slaviskt men är dålig på att lämna kommentarer...

Mikaela

28 augusti 2010 17:04

Hej Cilla!
Vad kul att du följer bloggen! Det ska bli så himla skönt med körkort sen. Och att kunna åka på utställningar ensam så både Nora och Eddan slipper sitta och tråka vid ringen en hel dag! Hoppas också på en första plats givetvis, men är mycket nöjd med en andra plats bakom den hunden!
Du är jätte välkommen hit det vet du! Bara hojta när du vill kommma! Skulle vara så kul och träffa dig och Virran igen! Hon måste ju ha blivit jätte stor nu!
Som sagt så är ni välkommna när ni vill, vill ju träffa lilla Mynta också!
Stor kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards