Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Mikaela - 19 augusti 2010 22:19

Kom just hem ifrån 2 timmar i skogen på hästryggen.
Väldigt roligt har jag haft det. Och ni kan ju gissa hur fett ont jag har i arslet nu.. phu.. och i morgon.. det vågar jag inte äns tänka på..

Sigge heter hästen som bar mig fram i 2 timmar. En mycket speciell herre. Underbar att pyssla med, stod bara och mös. Underbart!
Men i skogen..haha.. en helt annat kille. Full fart framåt är hans visord.
Fort gick det.. lite mycket travare kvar i honom. Stark som en oxe kunde han också bli. Fortfarande väldigt snäll men stark och pigg. Fick lite panik när vi mötte en jägare, men det skulle jag också bli om jag var häst och hade samma färg som en älg och möter en jägare mitt i skogen i mörkret. Men efter väldigt mycket övertalan gick det med.

Väldigt kul hade jag och fett ont i baken..haha.. Blir en kul dag imorgon mina vänner... haha ..tack å gonatt!

Av Mikaela - 19 augusti 2010 16:17

Igår kom vi tillbaka hem vid 21 tiden.. vi var alla helt slut då och regnet hade börjat falla. Så vi tog det bara lugnt och gick till sängs tidigt. Skönt.. Dessutom sov Nora till strax innan 8 i morse vilket passar mig perfekt.  Idag körde vi till Falun för att gå på Ica maxi, finns inget närmare och jag tycker att den mataffären är bäst. Desstom hittade jag lite billiga underkläder där.. Inte så kräsen så det passade mig utmärkt. Skulle även köpt regnkläder till nora med det var i stort sett slut allting, så det ska jag kolla in i morgon på Granngården.

Om en timme så ska jag börja åka ner till stallet för att följa med dom ut på en tur i skogen. Ska bli så kul och rida igen. Red senast i mars och jag saknar det massor.

Eddan, Simon och Micke hade haft det jätte skoj igår på Segwayn och Simon som följde med oss hem igen tjatar fortfarande om att han vill åka mera =) Får väl se vad tomten kommer med. Hihihi..

Oj, nu hör jag glass bilen, måste springa dit!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards