Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Mikaela - 6 augusti 2010 13:42

Imorse kl 6 styrde vi kosan mot sthlm. Det var ju nämligen dags att lämna över nycklarna till den nya ägaren av Sadelgatan 97.
Vi skulle vara på arlanda på terminal 5 kl 9.. jobbigt som satan var det.
Nora är fortfarande superförkyld och i natt blev även jag det. Så imorse vaknade jag med feber och en ond hals.. Nora som från början bara var förkyld är numera kraftigt förkyld, ögoninflamation och slemhosta. Både hon och jag sov hela vägen ner till väsby. Sen in och lämna henne och hundarna hos mamma, byta om, springa ut till bilen och åka mot arlanda.
Sen hem och äta en tidig lunch och sen raka vägen upp till löwet då Nora behövde hjälp med ögonen och hostan. Svärmor körde upp oss dit.
Och nyss hemkommen därifrån... phu..

Eddan är nu och jobbar i liljeholmen på "gammla" jobbet och jag och Nora är hos mormor. Vi ska snart gå ner på centrum och hämta ut hennes medcin. Sen tillbaka hit och vänta på att eddan ska sluta så ska vi åka hem igen.. så vi är väl hemma någon gång ikväll.

Måste ju bara berätta om gårdagen, hade en dimp igår och var väldigt ledsen, kände att jag aldrig kommer att trivas i Långshyttan. Kanske har jag ändrat mig lite nu.. vi åkte nämligen ner till westenstallet som ligger där och pratade med dom. Träffade en tjej där som jag dessvärre inte minns namnet på men hon var i alla fall väldigt trevlig. Hade häst där nere och hjälpte till med turridningarna. Hon hade två barn 3 och 5 år och bodde på andra sidan av våran gata. Dessutom kommer hon från början ifrån sthlm. Som om inte det ät nog (!!) så kom min älskade Eddan hem med en stor bukett blommor igår. Han visste om att jag hade varit ledsen på dagen och ville muntra upp mig. Underbara Eddan! Älskar dig! 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards