Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Mikaela - 4 augusti 2010 11:04

Igår ringde min storasyster Sabina som bor i Mora. Hon sa att dom funderade på att komma över och jag blev superlycklig.
Vi bestämde att vi skulle grilla tillsammans. Sagt och gjort, vid 16 tiden kom hon och hennes sambo Patrik över. Först blir det ju en rundvisning och dom sa att dom gillade huset väldigt mycket. Patrik hade ju inte sett några bilder sen innan så han blev väldigt överraskad, han hade väl föreställt sig nått helt annat. =)

Sen slog Eddan igång grillen och vi grillade kött, champinjoner, majs, ost och zuccini. Till det åt vi potatissallad och en grönsallad. Åååå det var sååå gott! Sen blev det självklart efterätt också. Glass, chokladsås och maränger! mums! Även om jag bara kan äta pyttelite...

Sen spelade vi kubb, numera kan vi ju stå på gräsmattan hemma på tomten och göra det. Förr hade vi ju knappt någon tomt så då var det svårare. Kul hade vi även om Sabina och Patrik slog mig och Eddan.
Nora var överlycklig över att Sabina och Patrik var över och tjatade på Sabina hela tiden. Var så kul och se henne så glad igen. Nora är verkligen en familje tjej. Hon älskar verkligen sin familj.
När det väl var dags för Sabina och patrik att åka hem grät Nora massor och vägrade släppa Sabinas hals.. lilla hjärtat...

Det är nått nytt hon börjat med så fort mamma, simon, sabina eller evi ska åka.. Gråter massor och vägrar släppa dom.. Min lillsnuff!

Jag hade väldigt trevligt igår och somnade gott sen på kvällen. Och idag är Eddan på jobbet och det är bara jag och Nora hemma. Vad vi ska hitta på vet jag inte... vi kan inte ens gå till ica för Eddan har mitt kort i sin plånbok... så vi ska väl fortsätta sätta upp gardiner här hemme.. än så länge har bara ett rum fått gardiner..

Saknar fortfarande alla "där hemma" massor... när går det över? Går det över?

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards