Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under juni 2010

Av Mikaela - 14 juni 2010 08:02

Grattis älskade lilla mamma/mormor!
Vi älskar dig massor!

Idag ska ni ner till Öppna förskolan, kanske för sista gången. Vi ska åka dit direkt efter frukosten. Sen blir det hem till hundarna för att sen när Eddan kommer hem åka ner och fira lilla mamma!

Så det är våran dag =)
Hoppas ni där ute får en trevlig dag!

Av Mikaela - 13 juni 2010 22:15

idag när jag vägde mig hade jag gått ner 1 kg ifrån förra veckan.*
Jätte skönt, jag går stadigt ner 1 kg i veckan, vilket känns heelt lagom för att kroppen ska hinna med.

idag blir det superkort blogginlägg..är super trött och i morgon är det en lååång dag. Dessutom fyller min älskade lilla mamma år i morgon!
Så det blir att fira henne =)

Men nu, SÄNGEN!

Av Mikaela - 11 juni 2010 17:11

Men det gjorde jag idag! Shit vad nice det var!
Hittade ett par jeans i garderoben när jag rotade runt där som jag inte haft sen jag jobbade på Belle Shoes vilket var 2,5 års sen. Har försökt testa dom vid ett tidigare tillfälle men gett upp snabbt då dom knappt kommit över knäna.
Men nu satt dom som en smäck! Så underbart!

Jag har minskat 5 stl i byxor på knappa 3 månader!
Inte nog med det så kollade jag in mitt BMI. När jag gjorde operationen hade jag ett BMI på 41,1 och nu ligger mitt BMI på 32.9 Gaaaahhaaa! Galet!

Det är så himla skönt, och jag mår så himla bra!
Och nu ska jag njuta av en middag bestående av grillat! Mums!
Ha en trevlig helg alla!

Jo, juste idag kom kontraktet på det nya huset i brevlådan..så nu har vi en heeel del att läsa igenom!

Av Mikaela - 10 juni 2010 12:47

Snart lämnar vi Stockholm!
Japp, i eftermidda lägs våran lägenhet ut på annons.
Vi har länge funderat på att flytta, vi vill gärna ha hus lite mer ute på landet.
Var vi kommer att hamna kommer jag inte förtälja än utan det kommer senare här i bloggen.


Det känns både spännande, nervöst och lite oroligt att ta ett sånt stort steg, men det är nu eller aldrig! 

Vi har visning hemma hos oss den 17 och den 21 juni, ska bli så himla spännande och se vad folk bjuder på vår älskde lya. Tänk att vi inte snart längre kommer bo där..oo..mycket som snurrar, men det ska bli jätte spännande!

Håll ögonen öppna!

Här är annonsen på vårat hus:
http://www.hemnet.se/bostadsrattslagenhet/sadelgatan-97-smedby/707850?r=12

Av Mikaela - 8 juni 2010 09:19

Hur Noras lilla fot/tå läker vet vi inte än eftersom vi själv inte får byta bandaget utan måste ner till läkaren och göra det, men hon vekar inte ha ont. Springer omkring och leker som vanligt MEN..nätterna.. hon gråter tröstlöst och säger att hon har ont. Trotts att hon får alvedon, men i morse slog det mig att hon har säkert mardrömmar om det som hände. Inattfick hon sova mellan mig och Eddan och även då grät hon helt hysteriskt..stackarn. Frågan är ju då bara hur länge det sitter i?
Imorgon ska vi ner och byta bandaget på tån och jag hoppas det ser fint ut under.
Och att mardrömmarna släpper snart.. hon tar ju igen sin missade sömn på dagen, men en annan är ju så korkad och inte gör det.. kanske ska göra det idag i alla fall. Men det är alltid en massa annat som ska göras när hon sover..

Imorgon kommer skatte pengarna in såg jag. Alltid trevligt med lite extra pengar!
Även om en stor del av våra extra pengar går till nått väldgt speciellt som ni får reda på i slutet av veckan. För då kommer jag berätta om den stora hemlisen!!

Snart kommer Joi å Sigge så man kanske ska klä på sig lite kläder och göra sig redo =)

Av Mikaela - 6 juni 2010 20:49

Dagen började ganska bra, jag började och tvätta fönster redan vid 07.45 och höll på fram till kl 14 då jag står och torkar det sista på baksidan när jag hör nått smälla och sen hör jag Noras gråt. Jag släppte allt och sprang mot gräsmattan då jag hörde dom där. Då hade Eddan redan burit upp henne men jag såg att han slet av henne sin foppa toffla och sen såg jag bara en massa blod.
När jag själv fick se hennes fot höll jag på börja gråta men ville inte visa Nora hur rädd jag blev. In i köket och så in med foten under kran. Då fick jag höra av Eddan att hon fått stenplattan som står lutad mot staketet på foten.
Jag svalde gråten och fortsatte pyssla om Nora som var helt hysterisk.
Hennes stortå hade fått en ordentlig smäll så hela tå-nageln bara hängde och hon blödde massor. Jag slängde runt en ren handduk och så stack vi direkt upp till löwet/närakuten. Vi kom in ganska så snabbt men var bara där inne i en knapp minut, dom sa åt oss att foten måste röntkas så vi skickades vidare direkt till ks, Astrid Lindgrens barnakut. När vi kom dit så fick vi träffa en läkare som kollade på tån och sen skickade upp oss direkt till röntgen. Sagt och gjort och någon timme senare var vi nere på akuten igen och dom kunde konstatera att det inte fanns någon benbrott, SOM TUR VAR!
Så in i nästa rum och så fick hon en bedövningssalva och en glass =) Sen 20 minuter senare kom dom in och tog bort nageln som hängde där och la om hennes fot. Älskade lilla Nora, vad tapper hon är. Hon haltar omkring med bandage runt tån... Nu måste vi hålla henne under jätte kontroll så hon inte får en infetion vilket dom sa var väldigt vanligt. Såret är ju helt öppet och värmen gör ju inte saken bättre. Så inge bad eller sandlåda på ett bra tag, dessutom ska vi ne till distrikt sjuksköt. varannan dag och lägga om det hela.. Phu..hoppas det läker fort, för som det är just nu får hon inte äns på sig ett par skor..
Lillstrumpan...
Nu sover hon iaf, och hon fick lite alvedon innan hon la sig så jag hoppas hon kan sova i natt.

Jag vägde mig i morse och hade gått ner 1,5 kg denna vecka så det känndes skönt kan jag lova =).

Jo juste kom på att jag måste ju berätta att när jag stod och tvättade fönstrena i köket i morse så kände jag nått som snuddade till vid min axel och när jag tittade ut nedanför fönstret låg där en liten fågelunge som antagligen ramlade ur boet som dom har precis under taket på vårat hus. Jag slängde in hundarna och rotade fram en transportbur för den såg lite chockad ut så jag tänkte att den kunde få vila lite i buren.. Men precis när jag kom fram med buren så flög den iväg så jag tänkte att det var nog ingen fara med den, sen glömde jag bort den i allt som hände. Men nu när vi kom hem ifrån akuten hittade vi halva(!!!!) pippibebisen på gräsmattan..andra halvan antar jag ligger i Scott´s mage..Dumma katt!

Ja,ja nu är jag heeeelt slut så nu blir det nog sängen strax...vi hörs.

Av Mikaela - 5 juni 2010 18:43

Igår kom min lillasysteroch hennes kille till stan. Dom skulle sova hos mamma fredag-söndag, så igår när mamma och dom hämtade Evi å Freddan i stan så åkte dom direkt hit så käkade vi middag. Kyckling, chili & paprika sås och ris. Super gott och super starkt. Sen gick vi alla till lekparken och busade med Nora.
Gissa om Evi blev jätte glad när hon märkte att Nora kände igen henne =)
Evi ääääälskar barn och busade messor med Nora vilket uppskattades.
Vi var 6 vuxna och Nora i lekparken..haha..måste ha sett knäppt ut..haha men kul hade vi =)

Sen så startade vi dagen med att rensa massor hemma och jag tror Eddan körde 3 vändor till sörab med skit. Sen stack vi och köpte 4 säckar jord och en massa blommor till rabatten utanför staketet på framsidan så nu är det fint där med.
Sen bjöd Evi och Freddan på smörgåstårta som var så himla god! Vi åt den här hemma hos oss så resterna står i våran kyl, så jag vet vad jag ska smaska på om en stund =).

Vi avslutade med en massa färska jordgubbar(som var dom godaste jag någonsin ätit) med vaniljsås. Efter allt vi smällt i oss så gick vi ner i gropen med hundarna så dom fick busa massor. Så nu ligger dom här heeeelt utslagna =)

Det har verkligen varit en underbar dag, alldes lagom på alla sett. Hade varit roligt om Sabina och hennes kille också varit här, men kan ju inte få allt.
Men det var verkligen jääääääätte kul att träffa Evi igen, har saknat henne massor. Dom åker hem tidigt i morgon så nu kommer jag inte träffa henne mer denna helg tyvärr.. Så EVI, KOM SNART TILLBAKA!!

Nu ska jag städa där uppe tänkte jag...fast soffan...
 

Av Mikaela - 3 juni 2010 10:49

Håller tummarna hårt för att Hemlisen snart ska kunna avslöjas!
Kanske redan nästa vecka =)

Nog om det, Nora sover och jag ska strax dra igång och trimma hundarna. Dom är inte anmälda just nu till någon utställning men ser ut som troll så dom mår nog bra av att bli snaggade lite. Sen så har jag en trimhund inbokad kl 16.
Phu.. idag är det riktigt varmt så jag är inte sådär super taggad på att trimma kan jag ju lova.. men men. Det ger ju pengar =)

Mamma kommer om en stund och hjälper mig hålla koll på Nora när jag ska trimma. Imorse så hade hon lagt upp sin stora gosehund på trimbordet och så stod hon nedanför med en karda i handen och borstade tassarna på den.
Sååå himla söt! Snart kan hon få hjälpa mig och trimma hundar..haha =)

Nepp, nu ska jag sätta fart..börjar med Alice tror jag..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards