Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Mikaela - 4 april 2010 19:04

Ni som läste igår såg ju att jag åkte på förmiddagen upp till Joi å Sigge eftersom Bullen börjat öppna sig och valpar var på G. Vid lunch så kom även Nora som sov när jag åkte. Eddan lämnade av henne och vi åt lunch hemma hos Joi. Gnocci, åå det var sååå gott..shit njuter fortfarande!! Nora åt två stora lass och jag åt min vanliga. Bullen verkade lung så vid 15 tiden kom Eddan och hämtade mig.

Sen väl hemma kom mamma å gänget på fika och vi var ute på framsidan hela tiden i solen och bara njöt..ååå våren är äntligen här. Till och med Kanin fick komma ut och springa i valphagen en stund.

Kvällen kom och jag hade inte hört nått ifrån Joi, så jag sa till Eddan vid 22 tiden att det är lika bra jag går och lägger mig och passar på att sova ifall Joi ringer under natten. Hann precis somna när jag fick ett sms ifrån Joi om rosa flytningar ifrån Bullen, jag skickade tillbaka att hon skulle hålla koll och höra av sig om det händer nått mer. Bara efter ett par menuter ringer hon igen och säger att hon krystar. Jag kastar på mig kläder och springer ut till parkeringen där hennes snubbe skulle hämta mig. Innan han kom ringer hon igen och säger att en valp har kommit. Sen kom valparna tätt..fort gick det och det verkligen sprutade ut valpar. Vid 02.30 hade det kommit 8 valpar. 3 tikar, 4 hanar varav 1 var död.
Bullen kändes mjuk och somnade gott med sina goa valpar. Så jag åkte hem.
Somnade vid 04 tiden och vaknade 06 då nora väckte mig.. gissa om jag var däckad då...shit..var helt förstörd. Låg kvar i sängen och somnade om och vaknade lika trött vid halv 10. Fick då sms av Joi att yttligare en valp hade kommit vid 04.40 en tik. Så resultatet blev 4 tikar och 4 hanar (+ en död).
Heeeelt otroligt. Pratade med Joi på förmiddagen och även hon var väldigt sliten.

Stackarn.. hon har jobb ett par veckor framöver...

Fast jag var helt slut så åkte vi vid 10 tiden upp till stallet och borstade av Dufa sen så fick Nora och Eddan rida på Dimmis. Nora som för övrigt satt på Dimmis redan då jag stod och borstade av henne all lera. Sen slängde vi upp Eddan och han red två varv runt gårdsplanen. Han var verkligen super duktig. Så snart värmen kommer så ska han med ut i skogen på en sväng.

Sen avslutade vi eftermiddagen/kvällen med mamma å dom. Grillen åkte fram och det blev både kött och champinjoner, majskolvar. Mamma hade gjort potatis sallad och till det även sylt lök. Allt var verkligen super gott!!

Vägde och mätte mig även idag, har gått ner på 17 dagar 8,4 kg så det känns verkligen skönt. Runt magen hade jag tappat 5 cm, resterande kroppsdelar hade det försvunnit allt mellan 1-3 cm. Så jag är än så länge super nöjd.

Nej nu ska jag samla vuxen poäng och spela Bingolotto!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards