Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Mikaela - 24 mars 2010 09:19

Eftersom Nora inte blev bättre ifrån sin magsjuka utan allt fortsatte att rinna rakt igenom henne, och vi inte fick henne och kissa ringde vi 1177 redan igår eftermiddag. Sjukvårdsupplysningen tyckre att vi redan då skulle ha åkt in men vi kämpade hemma och turades om att trycka i henne vätska och fick henne till slut att kissa. Till och med lite skratt fick vi, så då valde vi att vänta.

Hon somnade tidigt och var väldigt orolig i natt, vaknade och grät om vart annat.
Vid 00.30 gav vi henne alvedon igen och hon somnade om till 01.30 då när hon vaknade la jag min hand på hennes och rycktes direkt upp ur min sömn.
Hon brann ju nästan, så varm har jag aldrig kännt henne. Slet upp henne i sängen och gick och tog tempen, trotts alvedon i kroppen visade tempen på 39,7!!

Nu sa jag till Eddan att nu åker vi in. Sagt och gjort och 02.30 var vi där. Fick mera vätskeersättning att ge henne var 5:e minut. Sen fick vi ett rum och träffade läkaren 03.50 och han sa att vi skulle öka dosen och så skulle han komma tillbaka.. Vi fick i henne en knapp dl sen somnade hon och vi satt och sov i stort sett. Till slut kröp jag upp till henne och däckade där. Sen vid 05.30 kom läkaren tillbaka och bestämde att dom skulle ta prover. Salterna i kroppen var bra, det visade att vi tryckt på bra med vätska. Så vid 05.50 sa han att vi fick åka hem, men komma tillbaka om hon blir sämre givetvis. Han tror inte att det är magsjuka utan att hon fått nått som kallas ROT-virus, nått som inte smittar till oss vuxna då vi säkert själva haft det som små och nått hon inte kommer få tillbaka när hon blivit frisk.

Så väl hemma somnade vi och vaknade för en liten stund sen, nu fortsätter vi och trycker i henne vätska och några glassar så får vi se hur det fortskrider.

Mammas lilla hjärta, vi älskar dig!!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards