Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Mikaela - 22 mars 2010 19:35

Min älskade lilla Nora är magsjuk..och det skär i mig över att se henne gråta i panik när hon spyr. Vill bara ta upp henne i famnen och krama henne, men försöker hålla henne på avstånd..

Att jag skulle själv bli magsjuk skrämmer mig, blir livrädd faktiskt.. Kan känna smärtan i magen över att spy... nej ursch.. Jag åt middag vid 17.30 så jag hoppas den sjunkit vidare ner i tarmen, så om jag blir magsjuk så kommer det bara i andra änden...

Sitter vakandes och bara tittar på lilla Nora som ligger och sover i sängen, vågar inte lämna hennes sida ifall hon börjar kräkas. Är rädd att hon ska sätta i halsen.

Dagen som annars varit helt okej, kännde för första gången i morse när jag vaknade att jag inte hade speciellt ont och har sovit hela natten. Har "pepper,peppar" inte tagit någe smärtstillande sen igår kväll. Men det har kännts okej.

Vi var inne på KS på förmiddagen då Nora är med i ett projekt som handlar om "barn som föds friska ifrån en havandeskapsförgiftad moder". Förhoppningsvis sista gången vi var med dom har ju följt henne ifrån födseln. Men dom tycker om att hennes hjärta slår så fantastiskt fint att dom kanske skulle höra av sig i fram tiden i alla fall.

Sen så åkte vi hem, käkade lunch och sen kom Joi å Sigge. Så barnen lekte (läs bråkade) som dom brukar och vi pratade strunt. Joi hade med sig Bullen, deras bulldog som ska valpa om 2 veckor och jag har fått äran att förlösa henne!! Ååå det ska bli så himla kul. Mycket raser har jag förlöst men aldrig en bulldog!

Oj vad långt det blev.. nej nu ska jag nog avsluta.. imorgon blir det absolut inte som planerat, får väl se vem som ligger däckad då..
...suck...

Av Mikaela - 22 mars 2010 07:36

Låg och funderade lite igår kväll.. Nu när jag har gått ner lite börjar jag fundera på vart det tar vägen? Alltså det har försvunnit 3,7 kg ifrån min kropp men vart har dom tagit vägen? Har dom blivit luft? Jag har ju fortfarande inte kunnat göra nr 2 på toa så dom har ju inte ramlat ut där.. men vart har jag tappat dom?

Vad händer i kroppen när man tappar så pass mycket på så fort tid? Försvinner dom i från jordens yta helt eller ligger dom kanske i bilen?

Mysteriumet har börjat!
Vet ni?

Gårdagens måltider var nog inte dom bästa..fick bara i mig 1 dl av 2 vid mellismålen och missade kvällsmellisen..somnade i soffan..
Men ska bättra mig idag.

Idag är planerna att vi ska träffa Joi och Sigge, har inte träffat dom sen veckan innan op så det kommer nog Nora uppskatta mycket!
Nej nu ska jag fortsätta kämpa i mig frullen!
Gupp gupp!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards