Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Mikaela - 20 mars 2010 18:36

Alice har kommit hem igen, tyvärr inte med ett ck, men med HP. Så jag får väl vara nöjd. Det var dock 11 st i hennes klass och hon kom 3:a.

Grattis till kennel Big Brazzel för övriga strålande resultat!

Dagen har annars rullat på bra, vi var på Barnens hus men hittade inte termosen och tror jag hoppar den. Tänkte inte leva på flytande resten av livet ändå =).
Sen for vi till Maxi ica och införskaffade lite fler soppor bland annat.

Sen va mamma å Micke över på fika och vips så är det dags för att äta igen.

Dagens måltider:

Frukost Yoggi yalla 2 dl
Mellis Yoggi blåbär/banan/vanilj 2 dl
Lunch Köttfärssoppa 2,5 dl
Mellis fruktdricka 2 dl
Mellis Nyponsoppa 1 dl, Keso 1 dl
Middag Minestronesoppa med mixad kycklingfilé 2,5 dl
Meellis Mjölk 2dl

Sen även 5 dl vatten/saft.

Saknar dom man lärde känna på Ersta, undra om vi kommer ses mer?

Av Mikaela - 20 mars 2010 09:21

i natt..åå vad man saknar sin egen säng när man sovit i sjukhus säng ett par nätter. Det är verkligen underbart att vara hemma igen.
Får otroligt stöd av min älskade sambo som direkt är där när han ser att det är lite kämpigt.

Imorse vid 06.30 lämnade jag Alice på parkeringen där Katarina och Andrea hämtade upp henne för dagens utställning. Konkurrensen var stor idag men jag håller tummarna.

Har än så länge bara ätit frulle idag och liksom igår så tar den hårt på mig och jag måste vila efter. Det tar väl ett tag innan kroppen vant sig och jag är glad att Eddan är hemma under min sjukskrivning och hjälper till med Nora.

Måste tacka alla för era kommentarer, det är underbart att se att så många läser och jag hoppas ni får ut nått av det =)

Idag ska jag ner på barnens hus och köpa en mat termos så jag slipper äta kall soppa. Annars så ska vi nog inte göra allt för mycket, får ju inte glömma att det bara är ett par dagar sen man blev opererad.

Anncha, är allt väl med dig? Hoppas resan hem igår gick bra!

Ha det bäst, flodhäst!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards